וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: לאפשר לפלסטינים גישה לים המלח

האגודה לזכויות האזרח דורשת להסיר את מחסום צה"ל בצפון ים המלח, שנועד לטענתה למנוע פגיעה בהכנסות היישובים היהודיים מהמתרחצים בחופים

האגודה לזכויות האזרח עתרה השבוע לבג"ץ בדרישה להסיר את מחסום צה"ל בצפון ים המלח ולבטל את האיסור על מעבר פלסטינים מהגדה המערבית לחופיו הצפוניים של הים, המצויים בתוך הגדה. זאת בטענה שהמחסום הוצב שם משיקולים זרים ופסולים ולא לצרכי ביטחון.

לפי העתירה, שהוגשה נגד הרמטכ"ל, מפקד כוחות צה"ל באזור יהודה ושומרון, הפרקליט הצבאי הראשי ומח"ט הבקעה, לאגודה לזכויות האזרח הגיעה תלונה של שני קצינים בצה"ל, שביצעו שירות מילואים במהלך חודש מאי 2007 באזור צפון ים המלח. לטענת הקצינים, במהלך שיחת תדרוך הסביר להם המח"ט, כי הסיבה להצבתו של המחסום היא פגיעה בהכנסות של היישובים היהודיים מהמתרחצים בחופי ים המלח כשגם פלסטינים משתמשים בחופים. כלומר, כאשר יש "עירוב", יש פחות הכנסות.

בעתירה נכתב, כי אחד הקצינים טען בפני המח"ט במהלך אותה שיחה, כי לנוכח דברים אלה מדובר במשימה ובמחסום בלתיחוקיים. אף על פי כן, ולמרות פניות נוספות מצד קצינים וחיילים בגדוד, לא בוטלו המחסום וההוראות. פניות האגודה לזכויות האזרח לרמטכ"ל ולפצ"ר לא הועילו אף הן.

לטענת העותרים, "במעשים אלה גוזל צה"ל מתושבי השטח הכבוש את רצועת החוף היחידה, המצויה בשטח הכבוש, תוך שהוא מייחד אותה לשימושם הבלעדי של ישראלים, ולטובת רווחתן הכלכלית של ההתנחלויות באזור".

עוד ציינו העותרים, כי "אי-החוקיות, בהן נגועות פעולות הצבא זועקת לשמיים - מדובר במקרה מובהק, בו שיקולים ביטחוניים משמשים שלא לשמם, והעלאתם נעשית בדיעבד, כמסווה להשגתן של מטרות אחרות, זרות ופסולות. איסורי תנועה ומניעת כניסה למקומות ציבוריים בשטח הכבוש, הנגועים באפליה גזענית, הם מאפייני משטרים קולוניאליים".

המדינה טרם הגישה את תשובתה על העתירה לבג"ץ, אולם בעבר טען צה"ל, כי המחסומים באזור זה חיוניים לצרכי ביטחון ונועדו לסייע בסיכול פיגועים נגד ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully