וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש מאיים על אירן בסנקציות נוספות

"נתחיל בדיפלומטיה, אולם כל שאר האופציות נמצאות על השולחן". כמו כן הבטיח נשיא ארה"ב "מדינה פלסטינית עד ינואר"

"הפוקוס בששת החודשים שנותרו לכהונתי יהיה על הקמת מדינה פלסטינית, ולהשאיר ליורשי בבית הלבן מורשת של לחץ דיפלומטי בינלאומי כדי להאבק בשאיפות הגרעין האירני". כך התבטא נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש, בראיון שהעניק ל"טיימס".

בוש הביע בראיון חשש, כי המועמד הדמוקרטי לנשיאות ברק אובמה יסדוק סדקים בחזית המערבית האחידה נגד שאיפות הגרעין של טהרן. "הם יכולים להתמודד עם בידוד עולמי או יחסים טובים יותר עם כולנו. כשיורשי יגיע הוא יבין שכדאי לדבוק בתכנית הנוכחית". על דבריו של מופז שעוררו סערה עולמית, לפיהם תקיפה באירן היא "בלתי נמנעת", אמר: "עלינו לעבוד יחד. צריך להבין את ההתבטאות שלו כצורך להמשיך את הלחץ על אירן".

בביקורו היום (רביעי) בגרמניה, כחלק מהמסע האירופי האחרון של כהונתו, שתסתיים בינואר 2009, איים בוש על אירן בעוד סנקציות, אם זו תמשיך בהעשרת אורניום. אחרי פגישתו של בוש עם הקנצרלית אנגלה מרקל, אמר: "האופציה הראשונה שלי ושל הקנצלרית היא פתרון דיפלומטי, אולם כל שאר האופציות נמצאות על השולחן".

כנשאל האם המועמד הרפובליקני לנשיאות ג'ון מקיין ייאלץ להרחיק עצמו מהממשל הנוכחי כדי לזכות בבחירות אמר: "הוא אדם עצמאי שייבחר את ההחלטה הטובה ביותר עבורו". על השאלה האם ארצו מוכנה לנשיא שחור ענה: "עצם העובדה שהוא מועמד הדמוקרטים לנשיאות מעידה על הדרך הארוכה שעשתה ארה"ב, אך על הציבור יהיה לבחור מי יהיה מסוגל להתמודד טוב יותר עם האתגרים של המאה ה-21".

על הדימוי העולמי שנוצר לו כנשיא מחרחר מלחמה אמר: "הרטוריקה שלי גרמה לאנשים לחשוב שאני בן אדם שמחפש מלחמה בעירק". בראיון הצטער בוש על הפילוג העולמי שיצרה המלחמה. לטענתו הסיבה היא שארצו לא הובנה כהלכה. "בדיעבד, ייתכן והייתי צריך להשתמש בטון אחר וברטוריקה אחרת. ביטויים כגון "תביאו אותם" או "חי או מת" גרמו לאנשים לחשוב שאני לא איש של שלום". על אלפי החיילים האמריקאים שאת חייהם גבתה המלחמה אמר: "אני מנסה להיפגש עם כמה שיותר משפחות שכולות. יש לי גם מחוייבות לוודא שחייהם לא אבדו לשווא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully