וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרם למותם של 8 - ונדון לעבודות שירות

אחיו, גיסתו וששת אחייניו של איוב אבו-צאלוק נהרגו בתאונת דרכים שגרם לה. ביהמ"ש קבע כי במותם קיבל אבו-צאלוק את עונשו

ששה חודשי מאסר נגזרו היום (שלישי) על איוב אבו-צעלוק, תושב כפר קאסם בן 34, שהורשע בגרימת מותם של שמונה מבני משפחתו בתאונת דרכים שאירעה לפני כשלוש שנים. בתאונה נהרגו אחיו - דאוד אבו-צעלוק, אשתו וששת ילדיהם - בני שנה עד תשע.

בית המשפט קיבל את טענת סניגורו של אבו-צעלוק, שטען כי מרשו נענש כבר בצורה חמורה ביותר כשאיבד את בני משפחתו. התאונה נגרמה כאשר אבו-צעלוק ביצע פניית פרסה בניגוד לחוק בכביש חוצה שומרון, כביש 5, ופגע ברכב שנסע במסלול הנגדי. כתוצאה מכך עפה מכוניתו לנתיב הנגדי, ונפגעה משתי מכוניות נוספות.

מכתב האישום עולה כי אבו-צעלוק הגיע מכפר קאסם לגשר א-זאוויה שבכביש חוצה שומרון כדי לאסוף את אחיו, גיסתו וששת ילדיהם. לאחר מכן ביקש לחזור לכפר קאסם, ולשם כך ביצע פניית פרסה במעבר המיועד לרכב ביטחון.

אבו-צעלוק נסע לאט בנתיב הנסיעה השמאלי, וכשהבחין באחד הפתחים למעבר רכב הביטחון האט את מהירות נסיעתו והחל לפנות שמאלה. אלא שאז התנגש בו ברכבו עובד חי, תושב רמת גן בן 34. חי הואשם בבית המשפט כי לא שמר על מרחק בטיחות כנדרש בחוק, ולא הצליח להגיב כנדרש להאטת הרכב שלפניו.

הכביש היה תקין ויבש

בעקבות ההתנגשות התהפך רכבו של אבו-צעלוק ונפל למסלול הנסיעה הנגדי. לאחר מכן התנגשו ברכב שתי מכוניות אחרות, שגרמו לו להסתחרר. הנוסעים ברכב עפו החוצה ונהרגו. פרקליטות המדינה טענה במשפט כי הכביש היה תקין ויבש, מזג האוויר היה טוב, התאורה בכביש פעלה, הראות היתה טובה ושדה הראייה של שני כלי הרכב היה פתוח.

בעמותת "אור ירוק" תקפו את החלטת בית המשפט. "מקרה זה מצטרף למקרים נוספים בהם בית המשפט מתנהג בסלחנות ומקל בעונשם של נהגים שהביאו למותם של אזרחים חפים מפשע", אמרו בעמותה. מנכ"ל העמותה שמואל אבוהב אמר בראיון לגלי צה"ל כי "בית המשפט צריך להיות חלק מהמאבק בתאונות דרכים שהפכו למגיפה לאומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully