וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מופז עושה שימוש ציני בענייני ביטחון"

סגן שר הביטחון מתן וילנאי תקף את השר שאול מופז על איומיו לתקוף את אירן. "הוא הפך עניינים אסטרטגיים לכלי משחק פוליטי כדי לקדם את מעמדו בקדימה"

"שאול מופז עושה שימוש ציני בעניינים אסטרטגיים של ישראל, והופך אותם לכלי משחק פוליטי כדי לקדם את מעמדו בקדימה". כך אמר הבוקר (ראשון) סגן שר הביטחון מתן וילנאי (עבודה) בעקבות איומי שר התחבורה שאול מופז (קדימה) כי ישראל תתקוף את אירן, אם זו תמשיך לקדם את תכנית הגרעין שלה.

בראיון לקול ישראל אמר וילנאי, כי דברי מופז פסולים וחמורים ביותר, וכי "מוטב שהמשכיל בעת הזו יידום וישאיר את ענייני הביטחון למי שמטפל בהם". דברי סגן שר הביטחון מצטרפים לביקורת חריפה שמתחו גורמים במערכת הביטחון על איומי שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר, שמופקד על הדיאלוג האסטרטגי עם ארה"ב.

גורם ביטחוני בכיר אמר בתגובה, שדברי מופז חסרי אחריות ואינם תואמים את עמדת ממשלת ישראל. הגורם הדגיש כי תכנית הגרעין של אירן היא בעיה של העולם כולו ולא בעיה פרטית של ישראל. הוא ציין גם, כי הביקורת בעולם על דברי מופז עלולה לפגוע פגיעה קשה במאמצים של ישראל לשכנע עוד מדינות להחמיר את הסנקציות על טהרן.

בראיון לקראת חג השבועות לעיתון "ידיעות אחרונות" אמר שאול מופז, כי "אם אירן תמשיך בתוכנית שלה לפיתוח נשק גרעיני - נתקוף אותה". דבריו זכו לתהודה רבה בעולם והגבירו את החששות מקשיים באספקת הנפט בעתיד הקרוב. לטענת גורמים כלכליים, כתוצאה ישירה מדבריו, זינק מחיר הנפט ב-8.4%, לשיא של 138.54 דולר החבית בבורסת הסחורות של ניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully