וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל ברדעי: "דברי מופז מסוכנים לשלום העולמי"

יו"ר הסוכנות לאנרגיה אטומית תקף את שר התחבורה, שאיים כי ישראל תתקוף באירן. "מדינות שפעולות חד צדדית מעמידות את העולם בפני נקודת מפנה היסטורית"

יו"ר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, מוחמד אל בדרעי, תקף היום (שבת) את שר התחבורה שאול מופז על האיום שהשמיע בסוף השבוע לתקוף את אירן, ואמר כי "הדברים מסוכנים לשלום הבינלאומי". אל ברדעי אמר לעיתון הגרמני "דר שפיגל", "כשמדינות מבצעות פעולות צבאיות חד צדדיות נגד מטרות גרעיניות, הן פוגעות בהסכמים הבינלאומיים ומעמידות את העולם בפני נקודת מפנה היסטורית". אל ברדעי תקף גם את אירן, ואמר כי ראשיו שולחים לעולם מסר על פיו הם יכולים להשיג פצצה תוך זמן קצר.

בסוף השבוע אמר מופז בראיון ל"ידיעות אחרונות", כי "נראה שתקיפה ישראלית באירן היא בלתי נמנעת, מאחר שהקהילה הבינלאומית לא מצליחה לעצור את תוכנית הגרעין האירנית". הממשל בארצות הברית מיהר להגיב לדבריו, ודוברת הבית הלבן, דנה פרינו, מסרה כי "ארצות הברית מבינה את החשש הישראלי לגבי האיום שתהווה אירן אם תחזיק ביכולת גרעינית, אך עם זאת, ארה"ב מחויבת לפתור את המצב באמצעות דיפלומטיה".

דובר הבית הלבן, סקוט סטנזל, אמר כי "הקהילה הבינלאומית כולה מאוחדת ברצון להבטיח שאירן לא תפתח נשק גרעיני". כשנשאל אם תתמוך ארה"ב בישראל אם זו תתקוף באירן, הוא ענה כי לא יעסוק בשאלה היפותטית אך הדגיש כי עמדתה של ארה"ב בשבועות ובחודשים האחרונים "ברורה מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully