וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניסוח הסכם עם הרשות - מחטף פוליטי"

ביקורת במערכת הפוליטית על התחלת ניסוח טיוטת הסכם עם הפלסטינים. ח"כ גדעון סער: "אולמרט ולבני מוכרים האינטרסים הלאומיים"

גורמים דיפלומטים בכירים בישראל מאשרים היום (שבת) את דברי יושב ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני אבו עלא, לפיהם צוותי המשא ומתן בין ישראל והרשות החלו לנסח הסכמות שהושגו בין הצדדים. עם זאת, בגלי צה"ל דווח, כי הגורמים הדגישו שעדיין לא הושגו הבנות בנושאי הליבה, כלומר בנושא ירושלים, הפליטים או הגבולות.

בתוך כך, התגובות במערכת הפוליטית על הצהרתו של אבו עלא לא איחרו להגיע. יושב ראש סיעת הליכוד, ח"כ גדעון סער אמר כי "אולמרט ולבני מתקוטטים פוליטית, ומוכרים ביחד את האינטרסים הלאומיים של ישראל". לדבריו, "הסיבה היחידה להעלות את הדברים על הכתב היא ניסיון לסנדל את הממשלה הבאה בויתורים מרחיקי לכת". חברו לסיעה, ח"כ סילבן שלום אמר כי "טיוטה שכזאת היא מחטף פוליטי שנועדה לצרכי הישרדות, ולא הסכם רציני המתקבל בשיקול דעת ובאחריות".

חבר הכנסת אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) אמר כי "חשוב להבהיר שהממשלה הבאה לא תכיר במסמך הנ"ל. יש לראות בו מחטף פוליטי הנועד לצרכי הישרדות ולא הסכם מדיני רציני אשר מתקבל בשיקול דעת ובאחריות."

חברת הכנסת זהבה גלאון (מרצ) קראה לאולמרט להתפטר באומרה ש"כדי שהטיוטה תהפוך להסכם, אהוד אולמרט צריך לפרוש ולאפשר לממשלה חלופית, בעלת סמכות מוסרית, למצות את התהליך להסדר שלום". גם חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) הביע ספקות באפשרות להגיע להסכם בין ישראל לפלסטינים. לדבריו, "יש פערים מהותים בין הצדדים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully