וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "לא ממהר לבחור סגן נשיא"

המועמד הדמוקרטי לנשיאות לא מתרגש מהלחץ המופעל עליו לבחור בקלינטון למספר שתיים. "אני חושב שמוטב שלא אקבל החלטות נמהרות"

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ברק אובמה אמר הלילה (שישי) כי הוא אינו מתכוון לבחור בקרוב סגן נשיא שיתמודד לצידו בבחירות הכלליות בנובמבר. בראיון לרשת CNN הוסיף אובמה כי "אני חושב שמוטב לא לקבל החלטות נמהרות בנושא כה חשוב". כשנשאל על הסיכויים שיבחר ביריבתו לשעבר הילרי קלינטון כסגנית נשיא אמר אובמה: "עברו רק יומיים מאז שהמירוץ הסתיים. אני חושב שלא רק לי ולהילרי יש איטרס שאקבל את ההחלטה בצורה שקולה, אלא למפלגה הדמוקרטית כולה".

אובמה הוסיף כי הבחירה בשותפו למסע הבחירות היא "הבחירה החשובה ביותר שאעשה לפני שאבחר לנשיא". לדבריו, "אני אשקול היטב את האפשרויות ואוודא כי האדם שאבחר יהיה היועץ הטוב ביותר שיהיה לי בבית הלבן". אובמה גם התייחס ללחצים המופעלים עליו לבחור בקלינטון ואמר: "אני חסיד גדול של הליך קבלת החלטות שקול ומאוזן, אני לא מתכוון לקבל את ההחלטה בחופזה ולפעול תחת לחץ".

פרשנים מעריכים כי אובמה אינו מעוניין לבחור בקלינטון לסגנות הנשיא, ולכן מבקש להודיע על החלטתו במועד מאוחר יותר כדי לשכך את הלחץ המופעל עליו לבחור בהילרי. נראה כי אובמה קיבל את עצותיהם של בכירים במפלגה הדמוקרטית, ביניהם הסנטור טד קנדי והנשיא לשעבר ג'ימי קרטר, לפיהם עליו לבחור מועמד "קונבנציונאלי" יותר ולא אישה ליברלית דוגמת הילרי. מקורבים לאובמה טוענים עוד כי הוא חושש שאם הוא יבחר בהילרי כמספר שתיים, היא תחתור תחתיו ותפגע במנהיגותו.

בתוך כך, מקורביה של קלינטון ביקשו להגיב על ההאשמות לפיהן היא מבקשת לכפות על אובמה לבחור בה למספר שתיים. "הילרי אמנם אמרה שהיא תעשה הכל כדי שהמועמד הדמוקרטי ייבחר לבית הלבן, אולם היא לא מחפשת בהכרח את סגנות הנשיא", אמר דובר מטה הבחירות של קלינטון, פיל זינגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully