וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: אובמה ינצח את מקיין בבחירות לנשיאות

לפי סקר חדש, המועמד הדמוקרטי נהנה מ-48% תמיכה, בעוד יריבו זוכה רק ל-42%. מטה קלינטון: ביום שבת היא תודיע על תמיכתה באובמה

מועמדותו של הסנאטור הדמוקרטי ברק אובמה לנשיאות ארצות הברית מתחילה לצבור תאוצה: לפי סקר חדש של רשת הטלוויזיה CBS, הוא נהנה מ-48% תמיכה, בעוד יריבו הסנאטור הרפובליקני ג'ון מקיין זוכה רק ל-42%. 6% מהבוחרים הצהירו שטרם החליטו עבור מי להצביע.

עם זאת, ממצאי הסקר החדש גם צריכים להטריד את אובמה. 12% ממשתתפי הסקר, שהגדירו את עצמם כתומכי המפלגה הדמוקרטית, הצהירו כי הם נוטים לתמוך דווקא במועמד הרפובליקני מקיין. בנוסף, כרבע מתומכי הסנאטורית הילרי קלינטון, שהתמודדה מול אובמה על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, אמרו לסוקרים שהם מעדיפים לראות את מקיין בבית הלבן. ואולם, אובמה עדיין מוביל על מקיין, בעיקר בזכות תמיכתם של צעירים ובוחרים שנמנעו מלהצביע בשנים האחרונות.

בתוך כך, מהמטה של הסנאטורית הילרי קלינטון נמסר הלילה (רביעי), כי ביום שבת היא תקיים כינוס פעילים בוושינגטון, בו היא תודה להם ותביע את תמיכתה במועמדותו של ברק אובמה לנשיאות. בכך תחתום קלינטון קמפיין מפרך במיוחד בן 16 חודשים.

"בשבת, אברך את הסנאטור אובמה ואודיע על תמיכתי במועמדותו", כתבה קלינטון במכתב ששלחה לתומכיה. "אמרתי כל העת שאתמוך בסנאטור אובמה אם ייבחר כמועמד המפלגה הדמוקרטית אני מתכוונת לעמוד בהבטחתי", הוסיפה. "זה היה קמפיין ארוך ומייגע, אך כפי שאמרתי, חילוקי הדעות ביני לבין הסנאטור אובמה קטנים בהשוואה לחילוקי הדעות ביננו לבין הסנאטור מקיין והרפובליקנים. בשבת אדון בשאלה כיצד יחדיו נאחד את המפלגה מאחורי הסנאטור אובמה. המשימה העומדת בפנינו חשובה מדי מכדי לנהוג אחרת".

אובמה הבטיח אתמול את מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, לאחר שחצה את רף ה-2,118 צירים שנדרשו לו כדי לזכות בה באופן רשמי בוועידת המפלגה באוגוסט. עם היוודע תוצאות הפריימריז במונטנה ודרום דקוטה אמר הסנאטור באירוע בחירות במיניסוטה: "אנו מציינים את סיומו של מסע היסטורי עם תחילתו של מסע אחר - מסע שיביא יום חדש וטוב יותר לאמריקה. הודות לכם, אני יכול לעמוד כאן ולומר שאהיה המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב".

אובמה הכריז אתמול על צוות בן שלושה אנשים שיוביל את חיפושיו אחרי האדם שיכהן כסגנו. קלינטון אמרה כי אינה שוללת את האפשרות שתרוץ כסגנית אובמה.

ניצחונו של הסנאטור אובמה, בנו של אב קנייתי שחור ואם לבנה מקנזס, נחשב להישג היסטורי ששובר את מחסומי הגזע בפוליטיקה האמריקאית. אובמה הוא השחור הראשון שמועמד לנשיאות מטעם אחת משתי המפלגות הגדולות בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully