וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: "ישראל לא נרתעת ממבצע בעזה"

כך אמר אולמרט בתום פגישתו עם בוש. לדבריו, הוא יצא ממנה עם ”פחות סימני שאלה לגבי הנחישות האמריקאית לטפל בבעיה האירנית”

"ישראל אינה ששה לצאת למבצע צבאי בעזה, אבל גם אינה נרתעת ממבצע כזה. מטרותיה של ישראל ידועות, והן נדונות עם הפלסטינים ועם המצרים. אם הן יושגו בלי מבצע צבאי – מה טוב. אם לא, נצטרך לקבל החלטות". כך אמר אמש (רביעי) ראש הממשלה אהוד אולמרט בתום פגישה של למעלה משעה עם נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש בבית הלבן.

בתדרוך לכתבים התייחס אולמרט גם לסוגייה האירנית. "נכנסתי לפגישה עם הנשיא בוש עם כמה סימני שאלה לגבי אירן", אמר, "אך יצאתי עם הרבה פחות סימני שאלה בנוגע לדרכים, לאמצעים, לאילוצי לוחות הזמנים ולנחישות הנדרשת כדי לטפל בבעיה". הוא ציין גם, כי "הבעיה האירנית דורשת טיפול דחוף, ואני לא רואה סיבה לעכב זאת רק בגלל שעוד שבעה וחצי חודשים יהיה בבית הלבן נשיא אחר".

בפתח הפגישה בין השניים אמר הנשיא בוש לעיתונאים, כי אירן היא "איום ממשי על שלום העולם". לדבריו, "חשוב מאוד שהעולם יתייחס לאיום האירני ברצינות, וזה בדיוק מה שעושה ארה"ב". בוש גם חזר על מחויבותה של ארה"ב לביטחון ישראל וציין כי מלבד הנושא האירני, השניים ידונו במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, במצב בלבנון ובשיחות עם סוריה.

"לעצור את אירן בכל האמצעים"

מוקדם יותר נאם אולמרט בפני השדולה האמריקאית למען ישראל(איפא"ק), וקרא להחמרת המאמצים הבינלאומיים כנגד אירן. לטענת ראש הממשלה, על טהרן להבין כי תסבול מ"השלכות הרסניות" אם תמשיך בניסיונותיה להשיג נשק אטומי. "עלינו לעצור את אירן בכל האמצעים האפשריים", אמר. בקול ישראל דווח, כי אולמרט גם קרא למדינות המערב להטיל עיצומים על מדינות המזקקות נפט עבור אירן, ולהחרים אנשי עסקים אירנים.

בנוגע לסוריה, אמר אולמרט כי היא "עדיין איום ליציבות האזור". לדבריו, "אם בסופו של דבר תבחר סוריה לקשור קשרי שלום עם ישראל, יהיה עליה להתנתק מציר הרשע". לדברי אולמרט, כל הסכם שלום עם סוריה יכלול את כל הערבויות הדרושות להבטחת ביטחון המדינה.

בתוך כך, הממשל האמריקאי מתח אתמול ביקורת על כוונת ישראל להקים כ-900 יחידות דיור בשטחים. "עמדתנו לגבי ההתנחלויות היא שאנו לא מאמינים שצריך להמשיך ולבנות בהתנחלויות, בנייה שכזו רק מגבירה את המתח שקיים בין הצדדים", אמרה דוברת הבית הלבן דנה פרינו. היא הוסיפה, כי "ככל שידוע לי ישראל והרשות ממשיכות במשא ומתן ברוח טובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully