וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה המועמד הדמוקרטי לנשיאות

לאחר הניצחון בפריימריז במונטנה השיג המועמד הדמוקרטי את מספר הצירים הדרושים למועמדות. קלינטון: ”לא אחליט היום על פרישה מהמרוץ”

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

לאחר שניצח בפריימריז במונטנה והפסיד בדרום דקוטה, המועמד הדמוקרטי ברק אובמה הכריז היום כי הוא המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב. זאת לאחר שצבר מספיק צירים על מנת להבטיח את מועמדותו. לפי דיווח רשת "פוקס", גרף אובמה 2144 צירים לעומת 1924 צירים שצברה קלינטון. מספר הצירים הנדרש כדי לזכות במועמדות המפלגה הדמוקרטית עמד על 2,118 צירים. "זה הרגע של כולנו", אמר אובמה בנאום הניצחון. "עוד כמה דורות נוכל לספר לילדינו שזהו הרגע בו סיימנו את המלחמה, ריפאנו את מדינתנו והתאחדנו כדי לדאוג שהמדינה הזאת תשקף אותנו ואת הרעיונות שלנו".

"למדתי מהיריבים שלי על שירות לציבור ופטריוטיות", אמר בנאום הניצחון. "הסנטור הילרי קלינטון עשתה היסטוריה בפריימריז לא רק כי היא אישה שעשתה משהו שאף אחת אחרת לא עשתה לפניה, אלא כי היא מנהיגה שהיוותה השראה למיליוני אמריקאים עם כוחה, האומץ שלה והמחויבות שלה למטרות המשותפות שלנו".

לאחר הכרזתו והמחמאות לקלינטון, המשיך אובמה לתקוף את המועמד הרפובליקאי לנשיאות, ג'ון מקיין. "מילים רבות יכולות לתאר את נסיונות מקיין להנתק מממשל בוש, אך שינוי היא לא אחת מהן", אמר.

הילרי עדיין בפנים

בנאום שנשאה היום בניו יורק אמרה הילרי קלינטון כי היא אינה מתכוונת להחליט כעת על פרישה מהמירוץ למועמדות הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית. זאת על אף שיריבה, כאמור, עבר את מספר הצירים הדרושים כדי להיות המועמד הדמוקרטי בבחירות לנשיאות ארה"ב.

היא פתחה את נאומה בברכות ליריבה ברק אובמה. "אני רוצה להתחיל את הערב בלברך את אובמה ותומכיו על המירוץ. הסנטור היווה השראה לכל כך הרבה אמריקאים, וגרם להיות שותפים ופעילים בבחירות. היה לי כבוד להיות יריבתו ולקרוא לו חברי", אמרה.

קלינטון המשיכה והודתה לבוחריה. "היו ימים בהם היה לי הכוח להלחם בשביל כולנו, ובימים בהם כוחי לא עמד לי, נשענתי עליכם. על כל אלה שלחשו לי 'אני מתפלל בשבילך'". מול תומכים רבים אמרה קלינטון כי היא רוצה לשמוע מ-18 מיליון מצביעיה מה עליה לעשות, באמצעות אתר האינטרנט שלה.

מוקדם יותר הערב דיווחה רשת הטלוויזיה CNN כי קלינטון פתוחה לאפשרות להיות סגנית הנשיא של אובמה, אם היא לא תצבור מספיק צירים כדי לזכות במועמדות. לפי הדיווח, קלינטון אמרה את הדברים בשיחה עם חברי קונגרס מניו-יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully