וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ראש הממשלה אישר בנייה במזרח ירושלים"

שר השיכון אמר כי הבנייה במזרח העיר נעשתה בידיעתו המוקדמת של אולמרט. "ירושלים תישאר הבירה הבלתי מחולקת של ישראל"

שר השיכון זאב בוים אמר הבוקר (שלישי) כי ההחלטה לפרסם מכרזים לבניית מאות יחידות דיור במזרח ירושלים נעשתה בידיעתו המלאה ובכפוף לאישורו של ראש הממשלה אהוד אולמרט. "הדירות החדשות ייבנו בתוך הגבולות המוניצפליים של ירושלים", הסביר השר בוים בראיון לקול ישראל.

לדבריו, "על ירושלים להישאר בירת ישראל הבלתי מחולקת, אולם יש למצוא פתרון הולם לאוכלוסייה הערבית הגדולה החיה בעיר". הוא הוסיף כי טרם התקבלה החלטה לבנות באזור E-1 בין ירושלים למעלה אדומים, וזאת כדי לא לפגוע ברצף הטריטוריאלי של תושבי הגדה.

בכוונת הממשלה לפרסם מכרז לבניית 121 יחידות דיור בהר חומה בירושלים, ולמעלה מ-760 יחידות דיור בחמישה מתחמים שונים בפסגת זאב. חלק גדול מהדירות יהיו במחיר למשתכן שהינו נמוך בכ-20% ממחיר השוק.

כזכור, הבנייה בשכונות הוקפאה על פי הנחיית אולמרט. לפני כמה חודשים, התעוררה סערה בינלאומית בעקבות פרסום מכרזים לבניית 300 יחידות דיור בהר חומה. בתגובה, הורה אולמרט להעביר לאישורו כל תוכנית לבנייה ממשלתית בשכונות החדשות שמעבר לקו הירוק בירושלים.

הבית הלבן מתח אמש ביקורת חריפה על הבנייה במזרח ירושלים. "עמדתנו לגבי ההתנחלויות היא שאנו לא מאמינים שצריך להמשיך ולבנות בהתנחלויות, בנייה שכזו רק מגבירה את המתח שקיים בין הצדדים", כך אמרה דוברת הבית הלבן דנה פרינו.

באן: "בנייה מנוגדת לחוק הבינ"ל"

אולמרט ונשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש צפויים להיפגש היום ולדון בין השאר בהרחבת הבנייה בהתנחלויות. בתום פגישתו עם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן אתמול בירושלים אמר אולמרט, כי "ישראל לא התחייבה מעולם שלא לבנות בשכונות שמעבר לקו הירוק". טרם הפגישה אמר אבו מאזן כי הרחבת ההתנחלויות היא המכשול העיקרי העומד בפני הסדר קבע. "אם ישראל לא תפסיק את הבנייה, נתקשה להגיע להסדר פוליטי", אמר.

גם מזכ"ל האו"ם באן קי מון מתח ביקורת על כוונתה של ישראל לפרסם מכרזים לבנייה במזרח ירושלים. לדבריו, "המשך הבנייה בהתנחלויות בשטחים הכבושים מנוגדת לחוק הבינלאומי, להתחייבויותיה של ישראל על פי מפת הדרכים ולתהליך אנאפוליס". בהצהרה שפירסם דוברו קרא קי מון להקפיא כל בנייה בהתנחלויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully