וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גובש מתווה לעסקה בין ישראל לחיזבאללה"

השבועון "דר שפיגל" מדווח כי חיזבאללה הסכים לעסקה בת שני שלבים, במסגרתה יועברו לידי ישראל שני החטופים ומידע על רון ארד

המתווך הגרמני גרהרד קונרד גיבש מתווה לעסקת חליפין בין ישראל לחיזבאללה שתיערך בשני שלבים, כך מדווח השבועון הגרמני "דר שפיגל". לפי הדיווח, בשלב הראשון תשחרר ישראל את סמיר קונטאר וארבעה שבויים נוספים של ארגון חיזבאללה, תעביר גופות של פעילים בארגון ומפות של מוקשים שהטמינה בשטח לבנון. בתמורה, יעביר חיזבאללה את גופותיהם של אלדד רגב ואהוד גולדווסר, שלפי הדיווח נחשבים מתים, וכמו גם מידע על גורלו של הנווט הנעדר רון ארד.

בשלב השני, תשחרר ישראל עשרות אסירים פלסטינים כמחווה הומניטרית. לפי "דר שפיגל", המתווך דילג בין ביירות לירושלים בשבועות האחרונים ודיווח לממוניו על התקדמות בעניין העסקה. ארגון חיזבאללה הסכים למתווה, אך הוא עדיין טעון אישור של ישראל.

בתוך כך, מיקי גולדווסר, אמו של החייל החטוף אהוד גולדווסר נשאה דברים בטקס בבית ספר תיכון בירושלים. בקול ישראל דווח כי גולדווסר אמרה ש"החטיפות היו יכולות להימנע לו היו נשמרים ערכי הצבא והמשמעת בתפקוד נכון לאורך כל השנים האחרונות".

לדבריה, "השחרור היה יכול להסתיים כבר מזמן לו היה נשמר הערך שהנחיל לנו בן גוריון, 'תדע כל אם עבריה שהפקידה את בניה בידי המפקדים הראויים'. אם הערך של פדיון שבויים, שהוא ערך עליון ביהדותנו, היה מתבצע. לו היה נשמר הערך של כל ישראלים ערבים זה לזה. אם המדינה היתה לוקחת אחריות לכשלונותיה, ולא היתה משליכה את חובותיה מאחורי גבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully