וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים: "משרד הבריאות לא מטפל באלימות"

עשרות רופאים מפגינים מול משרד הבריאות בירושלים ודורשים להגדיל את מספר המאבטחים בבתי החולים. שר הבריאות: "זו התקפה אישית"

עשרות רופאים הפגינו היום (שני) מול משרד הבריאות בירושלים בדרישה משר הבריאות יעקב בן-יזרי לטפל בבעיית האלימות נגד רופאים. בקול ישראל דווח כי הרופאים מוחים על ארועי האלימות האחרונים, הקשה בהם כאשר מטופל תקף במברג את ד"ר מריוס גיא בבית החולים קפלן ברחובות.

חברו של ד"ר גיא, פרופ' ציון חגי, נשא דברים בהפגנה: "מקרה כזה יכול לקרות גם היום", אמר. "משרד הבריאות מדבר ואינו עושה דבר. משרד הבריאות כשל בטיפול באלימות המילולית והפיזית. יש לטפל בכל סוגי האלימות ביד קשה ולהגדיל את מספר המאבטחים בבית החולים ובמוקדי חיכוך ואת סמכויותיהם. הרופאים לא ישקטו עד שייעשו צעדים בשטח".

בן-יזרי טען בתגובה כי מדובר בהתקפה אישית נגדו. לדבריו, משרד הבריאות נוהג בחומרה כלפי מטופלים הנוהגים באלימות כלפי רופאים ומגיש נגדם מאות תביעות, ואילו מערכת המשפט היא זו שמקילה עמם. לדבריו, "אי אפשר לשמור על כל אחד ואחד מהרופאים".

אתמול החליטו המנתחים ברחבי הארץ להשבית את כל הניתוחים ליום אחד. פרופ' מיכאל קראוס, יו"ר איגוד הכירורגים ומנהל מחלקה כירורגית בבית החולים רמב"ם בחיפה אמר אז כי הוא דורש משר הבריאות בן-יזרי לקדם את החקיקה אותה הניח על שולחנו ח"כ חיים אורון באוקטובר 2007.

יו"ר מרצ ח"כ חיים אורון הודיע בשבוע שעבר כי יגיש השבוע הצעת חוק שתביא להחמרת הענישה על עבירות כלפי אנשי צוות רפואי. לפי הצעת אורון, העונש יוגדל לעד שש שנות מאסר ורף הענישה המינימלי יעמוד על שישה חודשי מאסר. לדברי אורון, "יש לפעול למיגור התופעה המדאיגה של גילויי אלימות כלפי סגל בתי החולים ומרפאות החולים, וזאת על ידי החמרת הענישה והרתעת התוקפים הפוטנציאליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully