וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום ירושלים: רוב לא ציוני בבירה

במלאת 41 שנה לאיחוד העיר, נמשכת ההגירה השלילית מירושלים. החרדים והערבים מהווים למעלה מ-58% מתושבי העיר

מערכת וואלה

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

לקראת יום ירושלים שיצוין היום (שני) בבירה, עולה כי נמשכת מגמת ההגירה השלילית מהעיר המותירה מאחור רוב לא ציוני של חרדים וערבים. לפי נתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בסוף שנת 2007 אוכלוסיית העיר מנתה 746,300 בני אדם. בתוך כך, גם בשנת 2007 יותר בני אדם בחרו לעזוב את העיר מאשר לעבור להתגורר בה: 18,750 בני אדם עזבו את העיר לעומת 12,360 שבחרו לעבור להתגורר בעיר הקודש. רוב העוזבים בחרו לעבור לתל אביב, בני ברק, בית שמש, מעלה אדומים ומבשרת ציון.

במקביל לעזיבה את העיר, הרכב התושבים בבירה הולך והופך הומוגני יותר: החילונים מתמעטים והקהילות הערביות והחרדיות גדלות. 33% מתושבי העיר הם ערבים, ולמעלה מ-25% הם חרדים. בשנה האחרונה גדלה אוכלוסיית העיר ירושלים ב- 14,180 בני אדם, כאשר רוב הגידול התהווה הודות לריבוי הטבעי הגדול בקרב החרדים והערבים. כך, גם שיעור הילדים הממוצע בבירה עומד על כארבעה ילדים וגבוה בהרבה מהממוצע הארצי העומד על 2.75 ילדים.

גם שיעורי האבטלה בבירה אינם מעודדים: 9.4% מתושבי העיר רשומים כמובטלים, לעומת 7.3% בכל הארץ. המצב בחינוך אינו יוצא דופן: רק 35% מבין תלמידי כיתה י"ב זכאים לתעודת בגרות.

עם זאת, נראה כי אפשר לשאוב מעט עידוד מפריחת התיירות בבירה: לפי נתונים של עיריית ירושלים, מספר האורחים בבתי המלון בירושלים הכפיל את עצמו ב- 5 השנים האחרונות.

רוב התושבים בבירה דווקא שבעי רצון מחייהם. 86% מכלל האוכלוסייה הבוגרת בירושלים, בני 20 ומעלה, מרוצים או מרוצים מאוד מחייהם, לעומת 85% בכל הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully