וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעבורת האמריקאית "דיסקברי" שוגרה לחלל

המעבורת יצאה למשימה בת שבועיים, במסגרתה תותקן מעבדה יפנית חדשה ומשאבה חלופית לבית השימוש המקולקל בתחנת החלל הבינ"ל

מעבורת החלל "דיסקברי" שוגרה ביום שבת ממרכז החלל "קנדי" שבפלורידה, ארה"ב. המעבורת הנושאת שבעה אנשי צוות יצאה למשימה בת שבועיים, במסגרתה תועבר לתחנת החלל הבינלאומית מעבדה יפנית בשם "קיבו", שמשמעותו תקווה.

כמו כן, נושאת המעבורת משאבה תוצרת רוסיה לתיקון בית השימוש בתחנת החלל, שהתקלקל בשבוע שעבר. זוהי משימת החלל השלישית השנה, והטיסה הראשונה בה נעשה שימוש במיכל הדלק החיצוני המשופר. המיכל החדש נבנה לאחר אסון מעבורת קולומביה ב-2003, בו נהרגו אנשי הצוות ובהם האסטרונאוט הישראלי אילן רמון. השיפורים נועדו לפתור את הבעיה שהביא לאסון ולהפחית למינימום את פיזור חומר הבידוד בעת השיגור.

טיסת המעבורת צפויה לארוך כיומיים. המשימה העיקרית היא התקנת המעבדה היפנית, בגודל אוטובוס קטן, שתציב את יפן בחזית חקר החלל. זוהי המעבדה השלישית שנמצאת בתחנה, בנוסף לזו האמריקאית והאירופאית. במהלך המשימה ייצאו אנשי הצוות לשלוש הליכות בחלל, באורך של כשש וחצי שעות כל אחת, שיוקדשו בעיקר להקמת הציוד של "קיבו".

המשאבה החדשה שמביאה עמה המעבורת תסייע רבות לאנשי תחנת החלל, שלאחר שבית השימוש התקלקל נאלצו להדיח את המים באופן ידני במשך עשר דקות, על ידי שני אנשים.

המעבורת נושאת גם אורח מיוחד, "באז שנות אור", איש החלל הזכור מהסרט של דיסני ופיקסר "צעצוע של סיפור". הדמות בגודל 30 הסנטימטרים שוגרה לחלל כחלק מתוכנית חינוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully