וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלחץ הפלסטינים: גודאר ביטל ביקורו בארץ

הבמאי התבקש מראשי קמפיין פלסטיני להחרים את הפסטיבל הבינ"ל לסרטי סטודנטים. כתב כי לא יגיע "מסיבות שאין לי שליטה עליהן"

אמירה פוליטית? הבמאי הצרפתי ז'אן לוק גודאר שהיה אמור להיות אורח הכבוד בפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים שייפתח הערב (שבת), הודיע כי הוא מבטל את ביקורו בארץ.

בהודעה שנמסרה למנהלות הפסטיבל מסר הבמאי, כי "מסיבות שאין לו שליטה עליהן" הוא נאלץ לבטל את ביקורו. גודאר אמור היה להגיע להקרנה של סרטו בסינמטק ולהעביר סדנה לסטודנטים באוניברסיטת תל אביב.

גודאר קיבל בשבוע שעבר פנייה מראשי הקמפיין הפלסטיני למען חרם אקדמי ותרבותי על ישראל לבטל את ביקורו בישראל. במכתב פתוח שפירסמו הם קראו לו להמנע מביקור בפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים ולהפגין סולידריות עם מאבקם. כותבי המכתב התייחסו לפן הפוליטי ביצירתו של גודאר לאורך השנים ולהיותו "פרו פלסטיני" מוצהר.

הפסטיבל הבינלאומי ה-12 לסרטי סטודנטים ייפתח הערב בסינמטק תל אביב ויימשך שבוע. אורחי כבוד חשובים רבים הבטיחו השתתפותם השנה: הבמאית והשחקנית שרה פולי, הבמאי האמריקאי ג'ון סיילס, והבמאי הספרדי חוליו מדם ועוד. הפסטיבל זכה השנה לעניין בינלאומי מיוחד בעקבות הצלחת הקולנוע הישראלי בעולם.

למעלה מ- 130 סטודנטים ואנשי קולנוע מרחבי העולם, מספר שיא של כל הזמנים, יגיעו לפסטיבל. סרטי סטודנטים ישראלים רבים המוקרנים בו כבר זכו בפרסים ברחבי העולם, בין היתר יוקרנו בו בבכורה "המנון" שזכה בפסטיבל קאן בשבוע שעבר, ו"דרכים" המועמד לאוסקר האמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully