וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מו"מ ישיר בין ישראל לסוריה - קרוב מאוד"

כך אמר מקור סורי, המקורב לשיחות בין שתי המדינות. לדבריו, הושגה באחרונה התקדמות במו"מ, והצדדים הגיעו להסכמות עקרוניות

"בסבב השיחות האחרון בין ישראל לסוריה הושגה התקדמות של ממש, והמעבר למגעים ישירים קרוב מאוד". כך אמר גורם סורי המקורב לשיחות לעיתון הערבי "א-שרק אל אווסט".

בקול ישראל דווח, כי הגורם אמר לעיתון שבסבב השיחות האחרון הושגו הסכמות עקרוניות בעניין הגבולות, הסדרי הביטחון ונרמול היחסים בין המדינות. לדבריו, עניינים אלה נדונו בקווים כללים, ובסבב הבא ידונו הצדדים בעניינים מהותיים. הגורם הוסיף, כי ישראל הסכימה לסידורי ביטחון משותפים כצעד זמני עד לבניית האמון בין הצדדים.

אתמול מסרו מקורות סורים לעיתון הערבי "אל-חיאת", שיוצא לאור בלונדון, כי אם אולמרט יתגבר על המשבר הפנימי שבפניו הוא ניצב, סבב שיחות החדש בין ישראל לסוריה צפוי להתקיים בשבוע הבא. לדבריהם, "בסבב הראשון הושגה הערכה עמוקה. כשאנו אומרים שהמשא ומתן היה רציני אנו מתכוונים לכך שישראל הראתה מחויבות לסגת מרמת הגולן לקווי 4 ביוני 67".

"המצב האסטרטגי במזרח התיכון ישתנה לאחר שסוריה תשיג שלום עם ישראל", אמרו הגורמים לעיתון. "השלום יקרין על אופי היחסים באזור, והוא ישפיע לטובה על כל מי שחי במזרח התיכון".

במקביל דיווח העיתון כי הנשיא אסד יבקר ביום שלישי בכווית ולאחר מכן באיחוד האמירויות, וזאת משום שהבטיח למזכ"ל הליגה הערבית, עמרו מוסא, "לפעול על מנת להשיב את הקשרים בין דמשק לקהיר ובין דמשק לסעודיה למסלולם". הסיבה לכך היא אכזבתה של סוריה מכך שמצרים אינה מביעה באופן פומבי תמיכה במהלכי השלום של סוריה עם ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully