וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים: "סטונהייג' שימש כאתר קבורה"

לאחר שבמרוצת השנים נקשרו עשרות מיתוסים לאתר הפרהיסטורי, חושפים מדענים בריטים כי במקום נקברו משפחות אצולה

לאחר שנים ארוכות של מיסתורין, חוקרים בריטים חשפו מה היה ייעודו של האתר הפרהיסטורי סטונהייג' שבדרום אנגליה. בדיקה חדשנית העלתה כי האתר שימש כבית קברות לשושלת ששלטה במקום בין השנים 3,000 ל-2,5000 לפני הספירה.

החוקרים הגיעו למסקנה בעקבות שרידים של עצמות ושיניים שנמצאו במקום. לפי הערכות, כ-240 בני אדם נקברו באתר לאחר שגופותיהם נשרפו.ד"ר פרקר פירסון, שעמד בראש צוות החוקרים באתר, אמר ל"ניו יורק טיימס" כי "זו תגלית מדעית מדרגה ראשונה - עתה ברור לנו ראשונה מה היה הייעוד של האתר ההיסטורי". לדבריו, שריפת גופות הייתה נפוצה ביותר באיים הבריטים בתקופה המדוברת.

החוקרים גם סבורים כי האתר שימש לקבורה של משפחות ממעמד גבוה. לדבריהם, הראיה לכך היא שבמשך אלפי השנים נקברו במקום רק מספר מועט יחסית של בני אדם. "אפשר להניח כי מי שנקבר במקום הגיע ממשפחה מיוחסת", אמר ד"ר פירסון.

סטונהנג' הוא אחד מהאתרים הפרהיסטוריים הידועים בעולם, והוא מורכב מסוללת עפר המקיפה קבוצה גדולה של אבנים עומדות. סטונהייג'. במרוצת השנים ייחסו למקום משמעויות פולחניות והוא משמש כמוקד לעלייה לרגל לאלפי עובדי אלילים עד היום. לאתר הפרהיסטורי נקשרו גם מיתוסים רבים, ובינהם שהוא שימש אתר נחיתה לחייזרים וכמוקד לפעילות מכשפים בעת העתיקה.

  • עוד באותו נושא:
  • סטונהייג'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully