וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר נתק של חצי שנה: סרקוזי שוחח עם אסד

השניים דנו במו"מ בין סוריה וישראל ובהתפתחויות האחרונות בלבנון. סיכמו לחדש את היחסים בין המדינות שהוקפאו בעקבות המשבר בלבנון

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי שוחח אמש (חמישי) עם עמיתו הסורי בשאר אסד, לאחר נתק של חצי שנה. השניים דנו בהתפתחויות האחרונות בלבנון ובמשא ומתן בין סוריה לישראל וקבעו לחדש את היחסים בין המדינות.

מארמון האליזה נמסר כי סרקוזי שבר את הנתק בעקבות בחירתו של מישל סלימאן לנשיא לבנון לאחר חודשים רבים של משבר פוליטי במדינה ובעקבות המשא ומתן המתקיים בין דמשק לירושלים בתיווך טורקיה. עוד נמסר מארמון האליזה כי סרקוזי דרש כי סוריה לא תפגע ביציבות היחסית שהושגה בביירות. כמו כן, סרקוזי הביע תמיכה במשא ומתן עם ישראל.

היחסים בין צרפת לסוריה נקלעו למשבר דיפלומטי בעקבות האשמותיו של סרקוזי כי סוריה אחראית למשבר הפוליטי בלבנון. לפני חצי שנה הודיע סרקוזי כי כי לארצו לא יהיו יותר יחסים עם סוריה, עד שזו תראה מוכנות לאפשר לפרלמנט הלבנוני לבחור נשיא. "כבר לא מספיקות לי מילים. אני רוצה מעשים. הגעתי לסוף הדרך עם אסד", אמר בזמנו סרקוזי.

בתחילת השבוע בחר הפרלמנט הלבנוני בגנרל מישל סלימאן לנשיא המדינה. מינוי זה הושג בתום חצי שנה של דחיות חוזרות ונשנות בבחירת הנשיא בעקבות אי הסכמה בין הפלגים הפוליטים במדינה לגבי זהותו של הנשיא. הבחירה בסלימאן הושגה בעקבות הסכם בין החיזבאללה לממשלתו של פואד סניורה, במסגרתו הבטיח הארגון השיעי ייצוג נכבד בממשלה וזכות וטו על החלטותיה. פרשנים העריכו כי הסכם זה סימן את נצחונו של חיזבאללה על הפלגים האנטי-סורים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully