וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלים מודעות לאוטיזם במגזר הבדואי

המודעות לאוטיזם בקרב הבדואים נמוכה במיוחד, ולכן מעט מאוד ילדים מאובחנים ומטופלים. פאנל באונ' בן גוריון ינסה להציע פתרונות לבעיה

המודעות לאוטיזם במגזר הבדואי נמוכה מאוד בהשוואה למודעות הקיימת לבעיה זו בקרב האוכלוסיה היהודית. עובדה זו מובילה לכך שמעט מאוד מאמצים נעשים על מנת לאתר ולאבחן ילדים הלוקים באוטיזם במגזר הבדואי.

שכיחות האוטיזם בארץ היא 1:500. ילדים בדרך כלל מאותרים בטיפות החלב ונשלחים לאבחון ע"י ועדת אבחון לגילוי האוטיזם. המאובחנים עם אוטיזם מופנים למסגרות הולמות, כמו גני תקשורת ומעונות יום שיקומיים. כיום במגזר הבדואי שכיחות הילדים המאובחנים היא כמעט אפסית, כאשר ידוע שהמספר האמיתי גבוה בהרבה. דבר זה מותיר ילדים רבים ללא מענה ופוגע בסופו של דבר באיכות חייהם ובבני משפחותיהם.

בתאריך 1-2/6/08 יתקיים באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע פאנל מיוחד שידון בסוגיית האוטיזם במגזר הבדואי. הפאנל יתקיים במסגרת כנס לציון 25 שנות פעילות המחלקה לעבודה סוציאלית. במסגרת הכנס יועלו סוגיות חברתיות שונות על ידי סטודנטים של המחלקה, המשתתפים בקורס "עבודה סוציאלית קהילתית", כאשר המטרה היא להעלות את מודעות הציבור לבעיות אלו.

הפאנל שיעסוק בסוגיית האוטיזם במגזר הבדואי יארח בין השאר את ראש עיריית רהט טלאל אלקרינאווי, עו"ס מוחמד סעאדה אג'בארייה- רכז עמותת אלו"ט במגזר הערבי וכן, הורה לילד הלוקה באוטיזם. לדברי מארגני הפאנל, "בתהליך האבחון נמצאו הטלת אחריות על גורמים שונים וחוסר הידברות ושיתוף פעולה. בסופו של דבר מצטיירת בעיה כלל מערכתית". מטרת הפאנל היא ליצור הידברות בין הגורמים השונים ובכך לנסות להניע תהליך לפתרון הבעיה.

*הפאנל המעלה את סוגיית האוטיזם במגזר הבדואי יתקיים במחלקה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בן גוריון ב-2 ביוני בשעה 14:00 בבניין 32, חדר 308.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully