וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי עשור: יחודש המו"מ בין סין לטייוואן

טייוואן נענתה להזמנה של שכנתה לפתוח בשיחות ישירות בבייג'ין. נשיא סין: "מקווה שנוכל לנוע קדימה לקראת פיתוח יחסי שלום"

הפשרה ביחסים בין טייוואן לסין: טייוואן נענתה היום (חמישי) בחיוב להזמנה של שכנתה לחדש את השיחות איתה, שהושעו לפני כעשור. כך דווח ברשת הטלוויזיה הבריטית BBC. השיחות צפויות להיערך בבייג'ין, בירת סין, ב-11 ביוני ותעסוקנה בשלב הראשון בענייני תיירות: מתן אשרות כניסה לתיירים מסין לבקר בטייוואן והפעלת קווי תעופה ישירים בין שתי המדינות.

ההיענות החיובית של טייוואן להזמנה הסינית באה בעקבות פגישה היסטורית שנערכה אתמול בבייג'ין בין נשיא סין הו ג'ינטאו ליו"ר מפלגת השלטון בטייוואן וו פו-הסיונג. זו היתה הפגישה רמת הדרג ביותר מאז התפצלות שתי המדינות בתום מלחמת האזרחים ב-1949. מאז אותה מלחמה טוענת סין לריבונות על טייוואן.

"אני מקווה שנוכל לקדם את היחסים, להחליף דעות, להביט לעתיד ולנוע קדימה לקראת פיתוח יחסים של שלום", אמר אתמול נשיא סין הו בפתח הפגישה. יו"ר מפלגת השלטון בטייוואן אמר בתגובה, כי על הסינים והטייוואנים להבטיח שעמיהם לעולם לא יילחמו זה בזה. הוא הביע גם הזהדות עם נפגעי רעש האדמה בדרום מערב סין.

לפני כחודשיים, המפלגה הטייוואנית הלאומנית ניצחה בבחירות את המפלגה הדמוקרטית-פרוגרסיבית, שדוגלת בחתירה לעצמאות. גישתו של הנשיא הטיוואני החדש, מה יינג-ג'או, שהושבע לתפקידו בשבוע שעבר, פייסנית יותר מזו של קודמו, צ'ן שואי-ביאן, שלעתים קרובות הצליח להרגיז את ההנהגה בבייג'ין בהתבטאויותיו הקיצוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully