וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד המרצים הבריטי: לשקול הקשר עם ישראל

בהחלטה שאושרה אתמול גינה האיגוד את ישראל: "הקטסטרופה ההומניטרית בעזה היא תוצאה של מדיניות ישראל והאיחוד האירופי"

נציגי איגוד המרצים הבריטי (UCU) אישרו אתמול (רביעי) החלטה, הקוראת לחברי הארגון "לשקול את ההשלכות הפוליטיות והמוסריות של המשך הקשר עם מוסדות ישראלים". ב"גרדיאן" דווח, כי ההחלטה התקבלה בכינוס השנתי של נציגי האיגוד והיא גרסה מרוככת יותר של קריאה לחרם אקדמי מהשנה שעברה.

ההחלטה מאתמול מגנה את "הקטסטרופה ההומניטרית בעזה כתוצאה ממדיניות ישראל והאיחוד האירופי". היא גם מגנה את "שיתוף הפעולה מצד רוב מוסדות החינוך בישראל". סאלי האנט העומדת בראש האיגוד אמרה כי הם יעזרו בסיוע משפטי על מנת לדעת אילו צעדים ניתן לנקוט נגד ישראל. "אני חייבת לציין כי אין הכוונתנו להחרים את ישראל או כל מדינה אחרת. העברנו החלטה המביעה הזדהות עם העם הפלסטיני".

לינדה ניומן נשיאת האיגוד UCU אמרה כי "לא מדובר בחרם על ישראל ואם משמעות הצעדים היתה חרם לא היתה תומכת בהם".

במאי שנה שעברה הצביעו באסיפה השנתית של האיגוד בעד הצעה לפיה יופץ בקרב חברי האיגוד נייר עמדה מטעם איגודים פלסטינים, הקורא לחרם אקדמי על ישראל. עוד הוחלט אז כי בסניפי האיגוד בקמפוסים השונים יתקיימו דיונים ציבוריים בסוגיית החרם האקדמי. ההצעה להחרים את ישראל נומקה ב"שיתוף הפעולה" של האקדמיה הישראלית עם הכיבוש המתמשך בשטחים. ואולם ההחלטה גררה גינויים נרחבים, כולל מצד ראש ממשלת בריטניה לשעבר, טוני בלייר, נשיאי אוניברסיטאות העלית בבריטניה ואקדמאים רבים מצפון אמריקה. בחוות הדעת המשפטית שנמסרה לאיגוד נכתב כי קריאה לחרם אקדמי, במישרין או בעקיפין, או יישום חרם כזה, אינה חוקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully