וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: נעצרה בניית תחנת כוח גרעינית

מחדלי בטיחות ואיכות התגלו במהלך בניית כור הלחץ. ובינתיים בארץ: משרד התשתיות מזהיר - ייתכן ונאלץ לבנות תחנת כוח גרעינית

הסוכנות הצרפתית לבטיחות הגרעין (ASN) הורתה לעצור את עבודות הבנייה של כור הלחץ האירופי החדש "פלמנוויל 3" שבצפון צרפת. זאת בשל כשלים ומחדלי בטיחות ואיכות שנתגלו במהלך בניית הכור. כור הלחץ החדשני הוא תחנת כוח המבוססת על אנרגיה גרעינית.

"על הממשלה הצרפתית להכיר בעובדות: כור הלחץ האירופי הוא ניסוי שנכשל," אומר יאן ברנאק, ראש תחום הגרעין בארגון גרינפיס העולמי. "זהו מחסום מסוכן בדרך להשגת פתרונות בטוחים לאנרגיה ולהתחממות הגלובלית. על מנת למנוע שינוי אקלים קטסטרופלי אנחנו צריכים מהפכת אנרגיה המבוססת על מקורות אנרגיה נקיים ועל חיסכון באנרגיה, לא על כור גרעיני אימתני וחסר שליטה".

פקחי הסוכנות מדווחים על כשלים בטיחותיים הכוללים בין היתר שילוב של ברזל בבטון בצורה לא עמידה, חיזוקים שהוצבו שלא במקומם, ליקויים בפיקוח הטכני של חברות הבנייה ושל חברת החשמל הצרפתית (EdF). כמו כן, דיווחו הפקחים על סדקים אשר התגלו כבר בכמה משכבות הבסיס מתחת לבניין הכור.

הבעיות בפלמנוויל הן רק המשך של הבעיות שנתגלו בכור הלחץ האירופי הראשון, אולקילואוטו 3, שנבנה בפינלנד. אולקילואטו נמצא בבניה כבר שלוש שנים, אך בנייתו מתעכבת מאז שפיכת הבטון. איכות בטון גרועה, בעיות בטיחות בשכבת ההכלה וחלקי כור לא מותאמים, היו חלק מהבעיות שנתגלו בו. בשל כך, נדחה תאריך הסיום של הכור בשנתיים לפחות.

"ישראל שומרת את האופציה הגרעינית"

בתום פגישה של מנכ"ל משרד התשתיות חזי קוגלר עם נציגי "גרינפיס" בישראל לפני כחודשיים, אמר קוגלר כי ישראל שומרת לעצמה את האופציה הגרעינית כמקור אנרגטי, אם כי אין בכוונתה להתחיל בבניית כור גרעיני בשנתיים הקרובות. כך מסר ארגון איכות הסביבה.

עם זאת, הזהיר קוגלר את נציגי גרינפיס כי במידה וההתנגדות הציבורית לתחנת הכוח הפחמית נוספת באשקלון תצלח, לא תהיה ברירה, אלא לבנות כור גרעיני פעיל בישראל.

שרון דולב, מנהלת קמפיין הגרעין בישראל מסרה בתגובה כי "פעם אחר פעם מוכח לנו בצורה ברורה כי לא ניתן למכור את רעיון האנרגיה הגרעינית כזול, בטוח או נקי. זו אינה רק אחיזת עיניים אלא גם הפרעה בוטה למציאת פתרונות אנרגיה נקיים, מתחדשים ורווחיים כמו אנרגית שמש, רוח ומים אשר הוכיחו את יעילותן בכל העולם ומחירן הולך ופוחת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully