וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסטון, יש לנו בעיה (בשירותים)

בשבוע האחרון נאלצו שוהי תחנת החלל להתאפק לאחר שהשירותים התקלקלו. נאס"א: "גם בחלל יש חשיבות רבה לשירותים שמישים"

בתחנת החלל הבינלאומית נאלצו בשבוע האחרון להתאפק ולחכות בתור לשירותים. לפני כשבוע התקלקל המתקן לפינוי נוזלים בשירותים היחידים בתחנה, ולפי שעה הוא עובד לסירוגין. למזלם של האסטרונאוטים, המתקן לפינוי פסולת מוצקה עובד בהצלחה.

בנאס"א מסרו כי מעבורת החלל דיסקברי תשלח חלקי חילוף לתיקון השירותים שהתקלקלו בתחנת החלל. מבדיקות ראשוניות עולה, כי המנוע התקלקל בשירותי תחנת החלל מתוצרת רוסית, בזמן שאחד מחברי הצוות פינה את עצמו בשבוע שעבר.

אסטרונאוטים רוסיים בתחנת החלל עדיין לא הצליחו למצוא את הבעיה במתקן ולתקן אותו. בנאס"א אמרו כי כתוצאה מהתקלה החלו שוהי תחנת החלל לפנות את עצמם בשירותים שברכב החלל "סויוז" שצמוד לתחנה, אולם לשירותים אלו יש יכולת מוגבלת.

"כמו כל בית בכדור הארץ, יש חשיבות עליונה לשירותים שמישים", אמר דובר נאס"א אלארד ביוטל. השירותים בני שבע שנים, כבר התקלקלו בעבר, אך הבעיה נמשכה זמן קצר ותוקנה.

שיגור מעבורת החלל דיסקברי צפוי להיערך ביום שבת הקרוב, המעבורת תגיע אל תחנת החלל ביום שני. בנאס"א שוקלים כיצד להעביר את חלקי החילוף אל תחנת החלל, זאת מכיון שמשקל הציוד שאמור לעלות על מעבורת החלל הינו מצומצם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully