וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלגה חדשה בראשות סנה: "ישראל חזקה"

השר לשעבר כינס מסיבת עיתונאים בה הודיע על פרישתו מהעבודה ומהכנסת הנוכחית. ”המפלגה לא יכולה לצאת מהמשבר”

איריס דומאני

(צילום ועריכה: איריס דומאני)

ח"כ אפרים סנה הודיע היום (ראשון), במסיבת עיתונאים שערך בבית סוקולוב בתל אביב, על פרישתו ממפלגת העבודה. סנה הכריז על הקמה של מפלגה חדשה בשם "ישראל חזקה". כמו כן הודיע כי בכוונתו לפנות את הכיסא שלו כחבר כנסת. לטענתו, סיבת הפרישה היא כי "מפלגת העבודה לא יכולה לצאת מהמשבר אליו נקלעה".

לדבריו, "תש כוחה של מפלגת העבודה למלא את התפקידים שלה, כפי שהם מתחייבים ממצב המדינה. אני עוזב את מפלגת העבודה בצער. מקומי בכנסת איננו קנייני שלי, אלא של המפלגה שמטעמה התמודדתי בבחירות". במקום סנה יכנס לכנסת שכיב שנאן, נציג הדרוזים במפלגת העבודה.

לטענת גורמים בכירים במפלגת העבודה, סנה קיבל את ההחלטה לפרוש בשל התנהלותו של יו"ר המפלגה אהוד ברק כלפיו. לדבריהם, ברק דחק את סנה מכל תפקיד ומכל עמדת הכרעה.

השר עמי אילון אמר בתגובה לפרישתו של סנה, כי "הוא מהדמויות החשובות במפלגת העבודה, ועזיבתו תהיה מכה קשה. מפלגת העבודה זקוקה לאישים כמו סנה, ואסור בשום פנים ואופן לוותר עליו".

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' אמרה, כי "סנה הוא חבר כנסת איכותי, מנוסה ורציני. הוא סוציאל דמוקרט אמיתי ואני מקווה שיחזור בו, ובפריימריז הקרובים ישוב ויתמודד במפלגת העבודה.

חברת הכנסת אורית נוקד אמרה כי סנה הוא "אדם ערכי וישר, ואני מצרה על עזיבתו. עם זאת, אני חושבת שהדבר האחרון שהמערכת הפוליטית צריכה זאת מפלגה קטנה נוספת".

סנה כיהן כסגן שר הביטחון בממשלה הנוכחית, עד להתפטרותו של עמיר פרץ ממשרד הביטחון. ברק, שמונה לתפקיד במקום פרץ, בחר את מתן וילנאי כסגנו. סנה כיהן בעבר גם כשר התחבורה וכשר הבריאות מטעם העבודה.

  • עוד באותו נושא:
  • אפרים סנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully