וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום אפריקה: המהומות הגיעו לקייפטאון

42 בני אדם נהרגו ויותר מ-500 נעצרו במהומות נגד מהגרים שפרצו במדינה לפני שבועיים. "חנויות רבות של מהגרים נבזזו"

ההתקפות של אזרחי דרום אפריקה כנגד מהגרי עבודה הגיעו ביום (שישי) גם לעיר קייפטאון. המשטרה במדינה דיווחה כי בוצעו התקפות נגד חנויות של מהגרים ותושבים זרים בשכונות עוני בעיר. עד כה נהרגו לפחות 42 מהגרים, יותר מ-500 נעצרו על ידי המשטרה וכ-16 אלף בני אדם נאלצו לעזוב את בתיהם בעקבות המהומות שפרצו לפני כשבועיים.

"חנויות רבות של מהגרים מזימבבואה השכנה נבזזו", אמר דובר המשטרה בעיר. בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח, כי לדבריו, לפחות 15 מהמתפרעים נעצרו. "המשטרה נמצאת בכוננות גבוהה ולא תסבול כל סוג של גילויי אלימות. אנו מגיעים בעיקר למקומות בהם מתגוררים מרבית המהגרים ומסיירים בהם", הוסיף.

נשיא דרום אפריקה תאבו מבקי הודיע כי אישר את התערבות הצבא בניסיון לעצור כליל את ההתקפות של אזרחי המדינה כנגד מהגרי עבודה. האלימות בדרום אפריקה נגד זרים התפשטה אל מחוץ לבירה יוהנסבורג, גם לעיר הנמל דרבן. קבוצת אנשים החמושים באבנים ובבקבוקים איימה על מהגרים ניגרים בעיר ופגעה ברכושם. כתוצאה מההתקפה, נמלטו כ-700 מהגרים אפריקאים לכנסייה סמוכה וביקשו בה מקלט. "כמאתיים בני אדם נושאים בקבוקים ואלות עץ התקיפו אנשים ברחוב ובתי עסק בבעלות ניגרים", דיווחה דוברת המשטרה המקומית.

השר לביטחון קהילתי בקי סלה אמר כי האלימות בדרבן היא פוליטית והאשים את חברי מפלגת הזולו הלאומנית "מפלגת החופש של אינקתא" בכך שהם הגורמים שעומדים מאחוריה. "הם מנצלים את שנאת הזרים על מנת לשרת את האינטרסים האישיים שלהם", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully