וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטו אופ: המסע של אובמה

איש לא נתן לסנטור השחור סיכוי בפריימריז הדמוקרטיים, וכעת הוא כבש את המפלגה. כך עשה זאת המועמד הפוטוגני ביותר

ההתחלה -

אובמה החל את דרכו בפריימריז הדמוקרטים כאנדרדוג. בהתחשב בביוגרפיה שלו, בן לאב קנייתי ואם לבנה, שלמד בבית ספר באינדונזיה, גם הפסד בכבוד היה מתקבל בברכה.

(כתב: גיל קדרון)

צובר תאוצה -

רבים וטובים בהוליווד סייעו לקמפיין של אובמה לקבל תנופה, כלכלית וציבורית, והאישה החזקה בטלוויזיה ובין החזקות בארה"ב, אופרה ווינפרי, הובילה את הסנאטור ללב הקונצנזוס.

המשפחה המלכותית איתו -

אחת מנקודות המפנה בפריימריז הדמוקרטים הייתה הבעת התמיכה של אחד מוותיקי המפלגה טד קנדי, תומך הקלינטונים לשעבר, שבינתיים אובחן כסובל מגידול ממאיר במוחו.

מנצח -

הצהרותיהם של הילרי וביל קלינטון כי אובמה הינו מועמד של שחורים סייע לגיוס האפרו-אמריקאים, ששברו שיאי התייצבות לקלפיות, יחד עם הצעירים מתחת לגיל 30, ושלשלו את שמו של אובמה באחוזים ניכרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מירוץ היסטורי -

שני המועמדים הדמוקרטים העמידו אפשרות היסטורית בפני הבוחר, ועוררו התלהבות ונאמנות גדולה מצד תומכיהם בדרך לקמפיין פריימריז שמסרב להסתיים.

ראש של סיכה -

הימין השמרני, שהחל להריח ניצחון של אובמה, תקף את הסנאטור על חוסר אהבת מולדת, בגלל שלא ענד סיכה של הדגל ולא הניח את ידו על לבו בזמן ההמנון, ומפני ששמו האמצעי הוא חוסיין.

האישה שלצדו -

דבריה של מישל אובמה, בוגרת אוניברסיטת פרינסטון ובית הספר למשפטים של הרווארד, כי לראשונה בחייה הבוגרים הינה גאה במדינתה, עוררו סערה ציבורית.

הכומר לשעבר -

באמצע הקמפיין צצו סרטונים בהם נראה הכומר לשעבר של אובמה, ג'רמיה רייט, תוקף בחריפות את ארה"ב. הטענות לגזענות ופלגנות סדקו את תדמיתו של אובמה כמועמד שיכול לנצח בבחירות הכלליות בנובמבר. שובו לזירה התקשורתית בהמשך, אז חזר על הצהרותיו השערורייתיות, גרמו לקרע סופי בינו לבין חבר הקהילה שלו בעבר.

הניצחון מתקרב -

ככל שהפער מקלינטון הלך וגדל, כך גדל הלחץ על הילרי לפרוש מהמירוץ. תמיכתו באובמה של המועמד השלישי, ג'ון אדוארדס, סימנה עבור רבים את סוף תקוותיה של הסנאטורית מניו יורק.

הקרב האמיתי -

כעת מופנים הזרקורים אל עבר המירוץ הבא, זה מול מועמד המפלגה הרפובליקאית ג'ון מקיין, שינסה להשתמש בניסיונו הצבאי הנרחב על מנת לשכנע הבוחרים לבחור בו על פני הצעיר בעל הדעות השנויות במחלוקת. רבים עדיין אינם מאמינים שמועמד שחור יוכל לגבור על הרפובליקני הליברלי יחסית בדעותיו בבחירות הארציות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully