וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל האו"ם במיאנמר: ינסה לאפשר סיוע רחב

זהו מזכ"ל האו"ם הראשון שמבקר במיאנמר מאז 1964, והוא צפוי להיפגש עם בכירים בממשלה ולהגיע לביקור באזור האסון

מזכ"ל האו"ם באן קי מון הגיע היום (חמישי) למיאנמר במטרה להפעיל לחץ על החונטה השלטת כדי תסכים לסיוע רחב לנפגעי סופת הציקלון שפקדה את המדינה בתחילת החודש וגרמה למותם של יותר מ-133 אלף בני אדם. זהו מזכ"ל האו"ם הראשון שמבקר במיאנמר מאז 1964, והוא צפוי להיפגש עם בכירים בממשלה ולהגיע לביקור באזור האסון. בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח, כי ביום שישי צפוי מזכ"ל האו"ם להיפגש עם מנהיג המדינה טהאן שהוו.

שלשום הסכימה מיאנמר לאפשר לשכנותיה בדרום מזרח אסיה לשלוח למדינה אנשי רפואה וצוות הערכת נזקים. ההחלטה התקבלה לאחר פגישת חירום בסינגפור של עשר המדינות המרכיבות את "איגוד אומות דרום מזרח אסיה" (ASEAN ), כך דיווח שר החוץ האינדונזי, חסן וויריודה. לדבריו, צוות הערכת הנזקים יגיע למיאנמר ביום רביעי על מנת לאמוד את מימדי האסון ואת היקף הסיוע הנדרש. מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, צפוי להגיע אף הוא למיאנמר בניסיון להאיץ את מאמצי הסיוע.

האסון הכבד מוגדר כאחד האסונות הכבדים ביותר שידעה מזרח אסיה. 55,917 בני אדם עדיין נעדרים וכ-2.5 מיליון בני אדם נאבקים על מנת לשרוד. עם זאת, ממשלת מיאנמר מדווחת על מספר קורבנות נמוך בהרבה, העומד על 78 אלף הרוגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully