וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקיין מאשים: "אובמה פזיז וחסר ניסיון"

לדברי המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, נכונותו של הסנאטור הדמוקרטי לקיים שיחות עם אירן מעידה על חוסר הבנה ביחסים בינלאומיים

"נכונותו של הסנאטור אובמה לנהל שיחות ישירות עם נשיא אירן מסגירה את חוסר הניסיון שלו ואת השיפוט הפזיז שלו". כך אמר אמש (שני) הסנאטור ג'ון מקיין, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, באסיפת בחירות בשיקגו שבאילנוי.

מקיין האשים את הסנאטור ברק אובמה, שמסתמן כמועמד הדמוקרטי לנשיאות, כי אינו מבין את גודל האיום האירני. "הסנאטור אובמה טען שהאיום שנשקף לביטחוננו מאירן 'זעיר' בהשוואה לאיום שנשקף לנו בעבר מברית המועצות", אמר מקיין. "כמובן", הוסיף, "אירן היא לא מעצמה ואין לה היכולות הצבאיות שהיו לברה"מ, אבל זה לא אומר שהאיום האירני אינו משמעותי. אם אירן תשיג נשק גרעיני, זו תהיה סכנה של ממש".

אובמה לא נשאר חייב ומיהר לתקוף את מקיין על דבריו. "אירן היא המרוויחה העיקרית מהמלחמה בעירק - המלחמה שלא היה צריך לצאת אליה", ציין בנאום במונטנה. "הודות לנשיא בוש שיזם את המלחמה והסנאטור מקיין שתמך בה, אירן היא האיום הגדול ביותר כיום על ארה"ב וישראל". "מקיין", הוסיף, "רוצה להמשיך במדיניות הכושלת של בוש".

בשבוע שעבר התרעם אובמה על נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש שבנאומו בכנסת אמר, כי "יש כאלה שמאמינים שאנחנו צריכים לנהל מו"מ עם טרוריסטים וגורמים קיצוניים, כאילו טיעון מילולי מתוחכם ישכנע אותם שהם טעו לכל אורך הדרך".

בתגובה לדברים אמר אובמה: "הגיע הזמן להפוך את הדף על שמונה השנים האחרונות, בהן ניהל הממשל מדיניות שחיזקה את אירן וכשלה בהגנה על ארה"ב ועל בת בריתנו ישראל. במקום אמירות נוקשות ואפס מעשה, עלינו לעשות את מה שהנשיאים קנדי, ניקסון ורייגן עשו ולהשתמש בכל יסודות העוצמה האמריקאית, כולל דיפלומטיה נוקשה וישירה כדי ללחוץ על מדינות כמו אירן וסוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully