וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרא"פ: מהומות והרג בגלל שנאת זרים

מסוף השבוע נרצחו במדינה, שנודעה בסבלנותה, 22 אזרחים זרים, בוצעו מעשי אונס ונשרפו חנויות רבות. יוהנסבורג כאזור מלחמה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בימים האחרונים נרצחו בדרום אפריקה 22 אזרחים זרים, מרביתם מהגרים מזימבבואה וממוזמביק העובדים המואשמים בגניבת משרות על ידי עניי המדינה, ואלפים אחרים נרדפו על ידי המון זועם. בהתקפות, שהחלו בסוף השבוע האחרון, נפצעו מאות אזרחים זרים, בוצעו מעשי אונס, ונופצו חנויות רבות בבעלות זרים. עיתוני הבוקר במדינה הציגו בעמודיהם הראשיים הבוקר תמונות זוועה של אדם נשרף למוות. "אם נצא שוב לרחוב יהרגו אותנו", אמר היום אזרח זימבבואה, המסתתר בתחנת משטרה בעיר.

במהלך סוף השבוע תוארה יוהנסבורג השקטה כאזור מלחמה. המשטרה השתמשה בגז מדמיע ובכדורי גומי על מנת לפזר המוני אזרחים שחיפשו זרים והשחיתו את חנויותיהם. עד היום עצרה המשטרה הדרום אפריקאית כ-200 חשודים בפשעים נגד זרים. החשדות כוללים ביזה, אלימות, השחתה ואונס.

ההתקפות מלאות השנאה החלו בסוף השבוע שעבר בעיירה אלכסנדרה, צפונית ליוהנסבורג, ומהר מאוד התפשטו ההתקפות למרכז יוהנסבורג ולאורך מחוז גאוטנג. כתבים באזור אומרים כי המהגרים, שמספרם נאמד בכשלושה מיליון, הפכו לשעיר לעזאזל בכל הנוגע לבעיות סוציאליות כמו אבטלה, פשע או מחסור בדיור.

ההתקפות אימתו את פחד השלטונות מפני שנאת הזרים. בעבר, הייתה ידועה דרא"פ בקבלת הזרים ומחפשי המקלט לתחומה. נשיא דרא"פ, טהובו מבקי, אמר כי יקים פאנל מומחים מיוחד לחקור את האלימות. ראש הקונגרס, ג'ייקוב זומא, גינה גם הוא את האלימות, ואמר כי "אסור להרשות שדרום אפריקה תתפרסם בשנאת זרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully