וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ל"ג בעומר: כך תשמרו על עצמכם וסביבתכם

לקראת חגיגות ל"ג בעומר הערב, מפרסמים מד"א ושירותי הכבאות הוראות בטיחות לעריכת מדורת ל"ג בעומר ללא נפגעים או נזק

עונת איסוף הקרשים מגיעה לסיומה הערב עם חגיגות ל"ג בעומר והמדורות. לרגל החגיגות מפרסמים כוחות הכיבוי וההצלה הנחיות מקצועיות, כדי לצמצם ככל שניתן את הפגיעות הגופניות והסביבתיות בעת החגיגות.

מגן דוד אדום מפנה מדי שנה מספר רב של ילדים ובני נוער עם כוויות בדרגות שונות כתוצאה משימוש בנוזלים דליקים וחוסר זהירות בשימוש באש במדורות. כבר בשבוע שלפני ל"ג בעומר נרשם מספר כפול של ילדים שנכווים מאש בהשוואה לשאר ימות השנה.

כוחות ההצלה ממליצים לנעול נעליים סגורות וללבוש מכנסיים ארוכים וחולצות עם שרוולים, שיגנו על הגוף מפני גיצים, גחלים, ועקיצות זוחלים וחרקים שונים הנמשכים לאור ולחום המדורה.

שירותי הכיבוי גם ממליצים לבחור באזור מבודד ונקי מכל חומר בעירה, עדיף שטח חולי. אין להדליק אש בקרבת מבנים ומתקנים, מתקני חשמל, קווי חשמל וטלפון, מצבורי חומרים מסוכנים או נוזלים דליקים, עצים, צמחייה, שדות קוצים וכלי רכב - וכמובן שלא בגנים הציבוריים ובין בניינים.

את האש ידליק אדם מבוגר שישמש אחראי וישגיח על הילדים. הוא יעשה זאת באמצעות גפרור ולא באמצעות נוזל דליק, כמו דלק או נפט, ועם כיוון הרוח. יש להרחיק מהמקום כל חומר או נוזל דליק - מיכלי דלק וגז, תרסיסים, מציתים וכדומה.

את תחום המדורה מומלץ לתחם באבנים כדי למנוע מילדים להתקרב לאש. בקרבת מקום מומלץ להחזיק שני דליי מים. חל איסור מוחלט לישון בסמוך למדורה.

לאחר שסיימתם לזלול את תפוחי האדמה והמרשמלו יש לכבות את האש ולקרר את השטח באמצעות מים, לכסות היטב את האזור בחול. אם בכל זאת לא נזהרתם, ואש אחזה בבגדים, יש לעצור, ולא לרוץ - לשכב על הקרקע ולהתגלגל מספר פעמים בחול. להתעטף בחתיכת בד, ולקרר מיד את הכוויה במי ברז. במקביל יש להזעיק את מגן אדום במספר 101, ובמקרה של התפשטות השריפה לפנות לכיבוי האש במספר 102.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully