וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק 60% מהיהודים במדינה חשים חלק ממנה

מסקר שערך המכון הישראלי לדמוקרטיה עולה כי שיעור החשים חלק מההמדינה בשפל חסר תקדים. ישראלי בלב ובנשמה?

בסקר חדש של המכון הישראלי לדמוקרטיה עולה שפל חדש בתחושת השייכות של המגזר היהודי במדינה. בשנת 1979, בחגיגות 31 שנים למדינת ישראל, 85% מהציבור היהודי בישראל הרגיש חלק מהמדינה במידה רבה או רבה מאוד. השנה, בשנת חגיגות ה-60 למדינה, רק 60% מרגישים קרובים למדינתם.

הירידה בשיעור ה"מרגישים חלק ממדינת ישראל" חלה בכל הקבוצות החברתיות במגזר היהודי. אך בקרב האוכלוסיה החרדית קיימת ירידה חדה במיוחד בתחושת השייכות- מ-85% בשנת 2003 ל-42% ב-2008.

בקרב העולים החדשים חלה מגמה מעורבת. בשנת 2003, 84% מהם הרגישו חלק מהמדינה, לעומת 82% משאר האזרחים היהודים, אך בשנת 2008 רק 58% מהעולים שייכים. עם זאת, כשנבדקת הנכונות להלחם למען המדינה ולתרום לה, קרוב ל-70% מהעולים הצעירים ענו כי הם מוכנים לכך במידה רבה.

שאלה נוספת שהעסיקה את עורכי הסקר הייתה - מי רואה את עתידו בישראל. בהשוואה לשנות התשעים קיימת מגמה של ירידה בשיעור הישראלים היהודים אשר משוכנעים ברצונם להישאר בארץ. הסוקרים תולים עובדה זו בגלובליזציה ובאיומים התמידיים בהם נתנוה המדינה. בסקר שנערך כחצי שנה לאחר מלחמת לבנון השנייה רק 64% מהיהודים אמרו שהם משכנעים ברצונם לחיות כאן. השנה השיעור חזר לרמה של כ-70%. בניתוח הסקר כתוב כי "בשנים קודמות נמצא כי נתון זה משתנה תדיר בהתאם לתקופה ובהתאם ל 'מצב הרוח הלאומי', אך קבוצות אוכלוסייה שונות, בעיקר מבוגרים הראו עקביות בנכונותם להישאר בארץ ללא קשר למציאות המשתנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully