וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מזה 3 שנים: עלייה באבטלה

מדו"ח שירות התעסוקה הישראלי לחודש מרץ האחרון עולה, כי מספר דורשי העבודה גדל ב-1.9%, ועומד על 187.7 אלף בני אדם

מדו"ח שפרסם היום (ראשון) שירות התעסוקה הישראלי עולה, כי בפעם הראשונה מזה 3 שנים, ניכרים סימנים לעלייה במספר המובטלים בישראל. הדברים עולים מניתוח נתוני המגמה לחודש מרץ השנה. על פי הדו"ח, מספרם הכללי של דורשי העבודה עלה ב-1.9% בחודש מרץ האחרון, לעומת חודש פברואר. מספרם הכללי של דורשי העבודה עמד בחודש מרץ על 187.7 אלף בני אדם, בעוד בפברואר עמד על 184.2 אלף. בתקופה המקבילה אשתקד, עמד המספר על 203.6 אלף דורשי עבודה.

בחתך נתוני דורשי העבודה נראה כי מספר דורשי העבודה האקדמאים, ללא תובעי הבטחת הכנסה, עלה בשיעור של 0.8%, ואילו במספרם של דורשי עבודה תובעי הבטחת הכנסה, חלה עליה בשיעור של 2.2%. עוד עולה מהדו"ח כי מנתוני התפלגות דורשי העבודה לפי סוג הישוב בהם מתגוררים, ניתן לראות כי חלקם של דורשי העבודה מישובים ערביים וערי הפיתוח מגיע לכ- 42% מכלל דורשי העבודה - שיעור גבוה יותר משיעורם היחסי באוכלוסייה הכללית.

להערכת שירות התעסוקה הישראלי, העלייה במספר דורשי העבודה החדשים מחודש דצמבר האחרון, מבטאת את תחזיות ההאטה של הגורמים הכלכלים. "יחד עם זאת", טוענים בלשכה, "כדי לאשש מגמה זו באופן מוחלט יש להמתין כחודשיים שלושה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully