וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זימבואה: הבחירות לנשיאות ייערכו בסוף יוני

לאחר שבועות רבים של חוסר בהירות, הודיעה ועדת הבחירות כי הסיבוב השני ייערך ב-27 ביוני. מועמד האופוזיציה: "נביא דמוקרטיה למדינה"

ועדת הבחירות המרכזית בזימבבואה הדיעה היום (שישי) כי הסיבוב השני לבחירות לנשיאות במדינה יערך ב-27 ביוני בין מועמד האופוזיציה מורגן צוונגיראי לנשיא המכהן רוברט מוגאבה. בסיבוב הראשון, שנערך לפני שלושה חודשים, זכה מועמד האפוזיציה ברוב הקולות, אך לא הצליח לגרוף את הרוב המוחלט הנדרש לניצחון בבחירות.

מפלגת האופוזיציה סירבה תחילה להשתתף בסיבוב השני וטענה כי מועמדה זכה במספר הקולות הנדרש לניצחון כבר בסיבוב הראשון. באופוזיציה האשימו כי ועדת הבחירות פעלה מטעמו של מוגאבה והיטתה את התוצאות. רק לאחר לחץ בינלאומי, הסכימו באופוזיציה להתמודד בסיבוב השני.

צוונגיראי אמר בתגובה על קביעת התאריך לבחירות כי "המפלגה שבראשה אני עומד ממתינה כבר לקראת היבחרה". לדבריו, "אנו נהיה חלוצים ביצירת סוג חדש של דמוקרטיה ונחזיר את השלטון לעם".

ארגוני זכויות אדם מדווחים כי בתקופה האחרונה נרשמו מספר אירועים בהם הופעלה אלימות מצד גורמים רשמיים כלפי פעילים במפלגות האופוזיציה. בין היתר דווח, על מספר חטיפות ומעשי רצח של של פעילי אופוזיציה. ארגוני זכויות האדם הפנו אצבע מאשימה לעבר הנשיא מוגאבה, השולט במדינה מזה 28 שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully