וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קליפורניה בוורוד: להומואים מותר להתחתן

בית המשפט העליון במדינה התיר נישואין חד מיניים בפסיקה תקדימית. במפלגה הרפובליקנית מאיימים: נשנה את החוקה

בשורה לקהילה ההומו-לסבית בקליפורניה: בית המשפט העליון במדינה פסק הלילה (שישי) כי לבני זוג חד מיניים עומדת זכות חוקתית להתחתן. הרכב השופטים, ברוב של ארבעה בעד מול שלושה נגד, הפך בכך פסיקה קודמת של בית המשפט מלפני 60 שנה שאסרה על נישואין חד מיניים. בכך, הופכת קליפורניה למדינה השנייה בארצות הברית, אחרי מסצ'וסטס, שמתירה נישואין חד מיניים.

"בהתאם לחשיבות של הזכות החוקתית לחיי משפחה, לא נותר לנו אלא לקבוע כי כל אדם זכאי להתחתן עם בחיר ליבו, בין אם הוא הומו או סטרייט", קבע השופט העליון רונלד ג'ורג'. הוא הוסיף כי מוסד הנישואין הוא בעל חשיבות היסטורית, תרבותית וסמלית וככזה אינו יכול להיות נחלתם הבלעדית של זוגות הטרוסקסואליים.

הפסיקה התקדימית התקבלה בשמחה גדולה בקרב הקהילה ההומו לסבית הגדולה בקליפורניה. "פסיקה זו מסיימת אפליה ארוכת שנים נגד אמריקאים רבים שבסך הכל מבקשים לקיים את החלום האמריקאי ולהקים משפחה", אמר פעיל בארגון למען נישואין חד מיניים ל"ניו יורק טיימס".

החוגים השמרניים תקפו בחריפות את פסיקת בית המשפט ואמרו כי בכוונתם ליזום שינוי חקיקתי שיאסור על נישואין חד מיניים. "השופטים טעו מההתחלה עד הסוף והתעלמו מההיסטוריה הארוכה של מוסד הנישואין".

הוויכוח סביב נישואין חד מיניים נחשב לנושא נפיץ במיוחד בפוליטיקה האמריקאית. עד כה, כל המועמדים לנשיאות אמרו כי הם סבורים כי נישואין צריכים להיות בין גבר לאישה. עם זאת, המועמדים הדמוקרטים תומכים בהסדר של "איחוד אזרחי" המקנה לבני זוג הומוסקסואלים זכויות שוות לאלו של זוגות נשואים. לעומתם, במפלגה הרפובליקנית תומכים בהכנסת שינוי בחוקה באופן שיאסור על נישואין חד מיניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully