וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "בוש ניצל את נאומו למתקפה נגדי"

לטענת הסנטור הדמוקרטי, דברי בוש בכנסת נגד גורמים התומכים במו"מ עם טרוריסטים הם "מתקפה פוליטית שקרית"

"עצוב שהנשיא בוש ניצל את נאומו בכנסת למתקפה פוליטית שקרית נגדי". כך אמר אחר הצהריים (חמישי) הסנטור ברק אובמה, המתמודד על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית.

אובמה אמר את הדברים בתגובה לאמירה של הנשיא בוש במליאת הכנסת, לפיה "יש כאלה שמאמינים שאנחנו צריכים לנהל מו"מ עם טרוריסטים וגרומים קיצוניים, כאילו טיעון מילולי מתוחכם ישכנע אותם שהם טעו לכל אורך הדרך". לדברי בוש, "כבר שמענו בעבר את ההזיה הזו. כשהטנקים הנאציים פלשו לפולין ב-1939, סנאטור אמריקאי הצהיר: 'לו רק יכולתי לדבר עם היטלר, כל זה יכול היה להימנע'". אובמה הצהיר בעבר מספר פעמים על כוונתו לפתוח במו"מ עם אירן ועם גורמים במזרח התיכון.

הסנטור פרסם לאחר נאום בוש הצהרה חריפה, לפיה "הגיע הזמן להפוך את הדף על שמונה השנים האחרונות, בהן ניהל הממשל מדיניות שחיזקה את אירן וכשלה בהגנה על ארה"ב ועל בת בריתנו ישראל. במקום אמירות נוקשות ואפס מעשה, עלינו לעשות את מה שהנשיאים קנדי, ניקסון ורייגן עשו ולהשתמש בכל יסודות העוצמה האמריקאית, כולל דיפלומטיה נוקשה וישירה כדי ללחוץ על מדינות כמו אירן וסוריה".

עוד ציין אובמה: "ג'ורג' בוש יודע שמעולם לא תמכתי בשיחות עם טרוריסטים. השימוש שהנשיא עושה במדיניות חוץ ובפוליטיקה של הפחדה אינו מקדם במאומה את ביטחונה של האומה האמריקאית או את בת בריתנו האיתנה ישראל". מהבית הלבן נמסר כי דברי בוש לא כוונו כנגד אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully