וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: הכנסת תאשר הסכם במתווה בוש

ראש הממשלה נשא נאום לרגל ביקור בוש בכנסת והדגיש את אמונו בכך שהסכם שלום על בסיס שתי מדינות לשתי עמים יזכה לתמיכה רחבה

ראש הממשלה אהוד אולמרט בירך את נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש לרגל הגיעו לישראל ולכנסת, וכינה אותו "ידיד עקבי ונאמן של מדינת ישראל". "הידידות העמוקה בין ארצות הברית וישראל אינה מקרית ואינה מובנת מאליה", אמר אולמרט. "היא מושתתת על ערכים משותפים של חירות האדם, צדק חברתי ושלום. גדולת ארצות הברית היא ביכולתה ונכונותה לפעול ולהקריב למען סדר עולמי המבוסס על דמוקרטיה, זכויות אדם, כלכלה חופשית ושלום".

אולמרט דיבר ארוכות על הסיוע הרב שהעניקה ארצות הברית לישראל, החל מהניצחון האמריקאי ששם קץ לשואה, והביא לכך שהעם היהודי "קם במאמצים אדירים וכונן בגבורת בניו את מדינת ישראל הדמוקרטית". לדבריו, "ארצות הברית היתה הראשונה להעניק לנו את הכרתה. ארצך הושיטה לנו את ידה במלווה ובסיוע כלכליים. כשברית המועצות איימה עלינו סיפקה ארה"ב לישראל את הכלים להגן על עצמה. הרשה לי להביע את הערכת והוקרת העם למנהיגותה של ארצך כנושאת לפיד הדמוקרטיה הצדק, הדרורד והשלום".

אולמרט הוסיף כי לשמחתו, "היחסים אינם עוד של תלות אלא של שיתוף פעולה ושותפות אמת, המבוססת על שיקולים כלכליים וערכים משותפים". אז עבר ראש הממשלה לדון בתהליך המדיני, באומרו כי "ביקורך בישראל אינו רק מחווה נפלאה של ידידות אישית ובין-מדינתית. במהלכו ניתנה הזדמנות נוספת לדון בפתרון שלום עם הפלסטינים בהתאם לחזונך : שתי מדינות לשני עמים".

אולמרט הדגיש בדבריו כי "ביודעי את התפלגות העמדות ורחשי הלב של האזרחים אני משוכנע כי הסכם שלום שהצגת יאושר בכנסת ברוב גדול וייתמך על ידי מרבית הציבור הישראלי". הוא המתין בציפייה למחיאות כפיים, ומשאלו היו מעטות, חרג מנאומו, פנה לבוש ואמר "אני רואה מבט של תדהמה על פניך, יועציך בטח אמרו לך שהכנסת היא רגועה במיוחד. אבל אתה בטח תמה: עד כדי כך רגועה?!". אז חזר אולמרט על דבריו בנוגע להסכם וסחף מחיאות סוערות. אולם, חברי הכנסת צבי הנדל ואורי אריאל (האיחוד הלאומי-מפד"ל) יצאו מהמליאה.

"הגורם שמאיים על שלום המזה"ת והעולם הוא אירן", המשיך אולמרט, "שעושה שימוש ציני בטרור ובליבוי שנאה דתית. איומיו של הנשיא למחוק את ישראל על ידי יכולות גרעיניות מחייבים אותנו להיות מוכנים. מדינות האזור מאויימות גם הן. יש צורך בחזית עולמית מאוחדת ונחרצת ובסנקציות כדי לבלום הסכנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully