וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: "אם לא תבחרו בי - בחרו אובמה"

הילרי קלינטון מגיבה לסקרים אמריקאים שמראים שרבים ממצביעיה יעדיפו מועמד רפובליקני לבן על אובמה, ואומרת "אני ממשיכה"

הילרי קלינטון, המתמודדת על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, טענה בראיון לרשת CNN כי התקשורת האמריקאית מדגישה ללא סיבה את הבדל הגזע בינה לבין יריבה, ברק אובמה. "ההתעקשות על הגזע מעליבה", אמרה קלינטון, "אני מאמינה שאנשים מצביעים לי כי הם חושבים שאהיה נשיאה טובה יותר ומצביעים לאובמה כי הם חושבים את אותו הדבר לגביו - כך זה אמור להיות".

התקשורת האמריקאית הציגה בימים האחרונים סקרים על פיהם מצביעיה הלבנים של קלינטון יעדיפו מועמד רפובליקני לבן על ברק אובמה. "לכל המצביעים לי או לסנאטור אובמה יש הרבה יותר מן המשותף בתפיסת העולם, מאשר עם מצביעי מקיין", אמרה קלינטון, "אעשה הכל כדי להבטיח שהבוחרים בי יבינו את הטעות הנוראה שבלהצביע למועמד רפובליקני".

על אף שאמרה בראיון כי תעבוד קשה מאוד עבור כל מועמד שיבחר, חזרה קלינטון על ההבטחה להישאר במרוץ על הנהגת המפלגה הדמוקרטית. למרות שסיכויה יורדים, ותקציב הקמפיין שלה הגיע לגירעון של כ-20 מליון דולר, קלינטון מצהירה כי היא "לא הולכת לשום מקום, פרט למדינות הבאות בהן תערכנה הבחירות".

הילרי אופטימית, הסקרים פחות

בראיון לרשת CBS האמריקאית, מתפנה קלינטון לדבר על המשך המירוץ. למרות שאובמה מוביל במספר הצירים ורבים מספידים אותה כמועמדת, המשך הדרך ברור להילרי. "אני בהחלט חושבת שאפשרי לעקוף את סנאטור אובמה. אני חושבת שנצליח להשיג צירים בפלורידה ומישיגן. צירי העל אינם מחוייבים למועמד ספציפי. הם יכולים להחליט היום ולשנות את דעתם מחר. על פי חוקי הוועדה הדמוקרטית הארצית, תפקידם של צירי העל הוא להפעיל שיקול דעת עצמאי בשביל להחליט מי יהיה מועמד חזק יותר מול ג'ון מקיין, ובזה אני חושבת שאני חזקה יותר".

דבריה של הילרי קיבלו חיזוק משמעותי בשבועות האחרונים כשסקרים ארציים הראו כי אילו נערכו הבחירות כעת, הייתה מנצחת את מקיין בפער משמעותי יותר מאשר אובמה. סקרים חדשים לעומת זאת, מראים שינוי לטובתו של אובמה. אילו נערכו הבחירות בימים אלה, היה אובמה מנצח את מקיין בפער של שבעה אחוזים, בעוד הילארי הייתה מנצחת בפער של חמישה אחוזים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully