וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריח ניצחון: אדוארדס תומך באובמה

יום לאחר ניצחונה הסוחף של קלינטון במערב וירג'יניה, הודיע המועמד הדמוקרטי לשעבר על תמיכתו באובמה. "העם האמריקאי רוצה שינוי"

המועמד הדמוקרטי לשעבר, ג'ון אדוארדס הודיע הלילה (חמישי) על תמיכתו בסנטור ברק אובמה במירוץ לראשות המפלגה הדמוקרטית. באירוע בחירות ובמישיגן, ששודר בכל מהדורות החדשות בארה"ב בלב הפריים-טיים, אמר אדוארדס כי "המצביעים הדמוקרטים הכריעו בעד אובמה וכך גם אני". לדבריו, "יש אדם אחד שיודע ומבין שהגיעה השעה למנהיגות אמיצה, יש אדם אחד שיודע להוביל לשינו, יש אד אחד שיוכל להוביל לאמריקה אחת ומאוחדת, והאדם הזה הוא ברק אובמה".

תמיכתו הפומבית של אדוארדס נתפסת בעיני רבים כמסמלת את ניצחונו הצפוי של אובמה במירוץ. אדוארדס היווה בחודשים האחרנים מאז פרישתו מהמירוץ יעד מועדף לחיזורים הן מצד אובמה והן מצד קלינטון. מקורבים לאדוארדס העריכו כי הוא החליט לנקוט עתה עמדה מפני שלהערכתו אובמה ינצח במירוץ. פרשנים אף העריכו כיי יתכן ואדוארדס פוזל לעבר תפקיד סגן הנשיא תחת אובמה.

במטה קלינטון שידרו כלפי חוץ אווירה של עסקים כרגיל. מטה הבחירות של הסנטורית מניו יורק הסתפק בתגובה לקונית בה נכתב כי "אנו מכבדים את אדוארדס, אבל המירוץ עוד רחוק מלהסתיים". גם קלינטון עצמה ניסתה לשדר אופטימיות ואמרה מוקדם יתר כי "מדובר במירוץ צמוד שייכנס להארכה". מטרתה של קלינטון הוא לשמור כי הפער של אובמה לא יגדל לפני כינוס הוועידה הדמוקרטית הארצית בקיץ בדנבר. במטה של קלינטון מקווים כי צירי העל בוועידה ייטו לטובתה ויעניקו לה את הניצחון.

קלינטון הביסה אתמול את אובמה בפריימריז המפלגתיים במערב וירג'יניה. לפי ספירת 100%מהקולות, זכתה קלינטון בכ-67% מהקולות, ואובמה ב-26%. פרשנים מעריכים כי הכישלון הצורב במערב וירג'יניה, חשף את נקודות התורפה של אובמה. לפי פילוח של הקולות, עולה כי אובמה זכה לאחוזי תמיכה מזעריים בקרב לבנים בני המעמד הנמוך. רבים בצמרת הדמוקרטית חוששים כי נתון זה יקשה על אובמה לנצח את המועמד הרפובליקני ג'ון מקיין בבחירות הכלליות בנובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully