וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש: "חירות - המענה לטרור ולשנאה"

בנאום בי-ם אמר נשיא ארה"ב: "אנו נרגשים להיות ביום ה-60 לעצמאותכם. אמריקה היא הידידה הטובה ביותר והוותיקה ביותר של ישראל"

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש נאם הערב (רביעי) בוועידת הנשיא בבנייני האומה בירושלים. "אזרחי ישראל, אני כל כך שמח להגיע למדינתכם היפה. אנו נרגשים להיות באחת מידידותיה הגדולות ביותר של ארה"ב ביום ה-60 לעצמאותכם. יום הולדת שמח. בזמן שאנו חוגגים כדאי להסתכל אחורה על הסיפור של כל המדינה הזו. זהו סיפור על אלו שחיו מאחורי חומות הגטו ולעולם לא איבדו את כמיהתם לירושלים. כאשר נוסדה המדינה, איום המלחמה היה ברקע, אולם שום דבר לא עצר את השמחה".

"אמריקה היא הידידה הטובה ביותר והוותיקה ביותר של ישראל ובכל שנה הידידות רק הולכת ומתחזקת", המשיך בוש. "במאבק למען השלום עלינו להיות חזקים בפני הקיצוניים. בטווח הארוך יש לנו נשק חשוב נגד הטרור, יש לנו חירות וחופש וזהו המענה לפחד ולשנאה".

ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר הערב בנאום בוועידת הנשיא בבנייני האומה בירושלים, כי "לפני כמה שעות היתה לי ההזדמנות לחלוק עם נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש את הדאגות לגבי ביטחונם של תושבי דרום ישראל והנשיא מודע לרגישויות". לדברי רה"מ, "מה שקרה היום באשקלון הוא לחלוטין לא מקובל ובלתי נסבל. ממשלת ישראל מחויבת לעצור זאת, וננקוט בכל הצעדים ההכרחיים לכך שמצב זה ייעצר".

"התכנסנו כאן היום, מנהיגים ונציגים יהודים מרחבי העולם, אנשי עסקים ,אנשי אקדמיה ואומנים, כולם מאוחדים במטרה אחת - לעצב את עתידה של ישראל. זה כבוד לחגוג 60 שנות עצמאות עם כולכם", אמר ראש הממשלה בנאומו.

אולמרט אמר על נשיא המדינה שמעון פרס: "אני מודה לפרס שיזם את הועידה יוצאת הדופן הזו. מסירותך לישראל במשך 60 שנה ומנהיגותך סיפקו לנו הדרכה ותקווה לעתיד. יצרת חזון, דמיון ויצירתיות שהם חסרות תקדים. אנו מסתכל עליך אדוני הנשיא ואנו אומרים, איזה איש צעיר, איזה עוצמה, איזה חזון. תודה לך אדוני הנשיא, על הכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully