וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א' מבית הנשיא לבג"ץ: יש לעמת ביני לקצב

א' מבית הנשיא עתרה לבגץ בדרישה שיורה ליועמ"ש לנמק מדוע לא יקיים עימות בינה לקצב. "בלתי אנושי לקבוע שהתלונה מסופקת"

א' מבית הנשיא עתרה לבגץ בדרישה שיורה ליועץ המשפטי לממשלה לנמק מדוע לא יורה למשטרה לקיים עימות בינה לבין הנשיא לשעבר משה קצב. לדבריה, "הגשת העתירה מתבקשת נוכח שינוי הנסיבות המהותי שחל בעניין, ובמיוחד חזרתו של קצב מהסדר הטיעון שאליו הגיע עם היועץ המשפטי".

באפריל הודיע קצב כי הוא חוזר בו מעסקת הטיעון אליה הגיע עם היועץ המשפטי: "אני רוצה להיאבק על חפותי", אמר קצב בבית-המשפט. "סורקים את גופי במסרקות ברזל עשרים חודשים. אני רוצה לשים לזה סוף. אני בוחר בדרך הקשה אך הנכונה. זאת החלטה שגמלה בלבי לאורך זמן, ובשלה היום".

לטענת א', לפי פרסומים שמקורם בלשכת היועץ המשפטי ובפרקליטות, בעקבות ביטול הסדר הטיעון החומר שבתיק החקירה ישוב וייבחן, וצפויות להיערך השלמות חקירה לקראת הגשת כתב-האישום החדש. לדבריה, "קביעה כי תלונה בעבירה כזאת היא מסופקת מבלי שלמתלוננת התאפשר להתעמת עם החשוד אינה אנושית".

בעתירה ציינה א' כי "במקרים רבים נזקקות קורבנות של עבירות מין לתעצומות נפש כדי להעז ולהתלונן, לחשוף בפני המשטרה ובית-המשפט פרטים שאין אינטימיים מהם, ולא-כל-שכן לבקש להתעמת עם תוקפן. רק בנסיבות נדירות – שמקרה זה רחוק מלהימנות עמן – רשאית המשטרה להתעלם מבקשה כזאת".

א' טוענת כי עוד באותו יום בו ביטל קצב את עסקת הטיעון פנתה במכתב ליועץ המשפטי בדרישה שיורה על קיום עימות בינה לבין קצב וכי בהמשך פנתה אליו פעמיים בנושא אך לא נענתה באופן ענייני. בעתירה טוענת א' כי "לא נותרה (לה) ברירה אלא לפנות ולבקש את התערבותו של בית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully