וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיאנמר: מטוסי סיוע נוספים בדרך מארה"ב

ארצות הברית ממשיכה בסיוע למדינה מוכת האסון, לאחר שהממשל הצבאי אישר למטוסים אמריקאיים נוספים לנחות בתחומה

ממשלת מיאנמר אישרה לחמישה מטוסי סיוע אמריקאים נוספים לנחות במדינה, כך אמר דובר חיל הנחתים האמריקאי. רשת CNN מדווחת כי המטוסים עמוסים ציוד עבור ניצולי הציקלון שהכה באי לפני כעשרה ימים. בין היתר נשלחו במטוסים מים בבקבוקים, אבקת חלב וניילון להקמת מקלטים זמניים. שלושה מבין חמשת המטוסים כבר המריאו מתאילנד לכיוון מיאנמר, והשניים הנותרים אמורים להמריא במהלך היום. בשבוע האחרון נחתו במיאנמר שלוש טיסות אמריקאיות ובהן אוכל וציוד סיוע נוסף.

האדמירל טימותי קיטינג, שהתלווה לאחת משלוש הטיסות הראשונות לאי, תאר פגישה עם קצין בכיר בצבא מיאמנר. לדבריו, לאחר שהקצין פרס מפה של המדינה והצביע על האיזורים שנפגעו מהציקלון, "הוא תאר את המצב בערים כחזרה לשגרה - אנשים שבים לכפריהם ונוטעים את יבולם לעונת הקיץ". לדברי קיטינג, "הנימוסים, הגישה וההתנהגות של הקצין הראו פחות מדאגה רצינית וכנה".

על אף הסיוע המוצע מכל רחבי העולם, הממשל הצבאי במינאמר מתעקש לחלק את הסיוע בעצמו. אזרחים מדווחים כי חלק מציוד הסיוע מופקע ונמכר במחיר מופרז, ובכך נמנע מהאזרחים. מזכ"ל האו"ם באן קי מון דרש פעולה מיידית על רקע המגפות והרעב המאיימים על אזור הדלתא.

ארצות הברית מגנה את השלטון הצבאי במינאמר מאז עלה לשלטון בשנת 1962 ואף מטילה סנקציות כלכליות על המדינה. לאחר הציקלון שפקד את המדינה, הודיע נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש כי יסייע למדינה במידה ותסכים לסיוע. האו"ם מעריך כי בסופת הצקלון במדינה נהרגו כ-100,000 אנשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully