וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: קלינטון כבשה את מערב וירג'יניה

הסנאטורית הדמוקרטית גברה הלילה בפער מרשים על ברק אובמה, אך בכירי המפלגה הדמוקרטית משוכנעים: היא לא תהיה המועמדת לנשיאות

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ניצחון סוחף להילרי קלינטון: הסנאטורית, המתמודדת על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, גברה הלילה (שלישי) על יריבה, הסנאטור ברק אובמה, בפער משמעותי בפריימריז המפלגתיים במערב וירג'יניה. לפי ספירת 100%מהקולות, זכתה קלינטון בכ-67% מהקולות, ואובמה ב-26%.

עם היוודע דבר ניצחונה התייצבה הילרי קלינטון בפני תומכיה במערב וירג'יניה והצהירה, כי היא נחושה להמשיך להתמודד במירוץ לנשיאות ארה"ב עד הסוף. "אני במירוץ הזה כי אני מאמינה שאני המועמדת החזקה ביותר", אמרה קלינטון. "החזקה ביותר להנהיג את המפלגה הדמוקרטית בבחירות הכלליות בנובמבר 2008 והנשיאה החזקה ביותר להנהיג את האומה האמריקאית החל מינואר 2009".

קלינטון ציינה, כי היא מעריצה את יריבה הסנאטור ברק אובמה, אבל לבית הלבן מגיעים באמצעות ניצחון במדינות מפתח. "אני ניצחתי במדינות מפתח: בטקסס, באוהיו, בפלורידה, באינדיאינה והיום גם במערב וירג'יניה", הצהירה. היא הוסיפה, כי מאז 1916 אף מועמד דמוקרטי לא ניצח בבחירות הכלליות לנשיאות ארה"ב בלי לנצח במערב וירג'יניה.

"אתם יודעים שאני אף פעם לא מוותרת", אמרה לתומכיה. "אני מספיק חזקה בשביל האתגר הזה ומוכנה להתמודד ראש בראש מול מקיין", הוסיפה. "אני יכולה להוביל את המפלגה בבחירות הכלליות", סיכמה, "אם תובילו אותי לניצחון עכשיו".

צירי העל זולגים לעבר אובמה

למרות נחישותה של קלינטון, בכירים במפלגה הדמוקרטית והפרשנים הפוליטיים המובילים בתקשורת האמריקאית מעריכים, כי סיכוייה לזכות במועמדות מפלגתה לנשיאות ארה"ב שואפים לאפס. לדבריהם, מבחינה מתמטית אין באפשרותה למחוק את היתרון של אובמה במספר הצירים, שיכריעו בוועידה המפלגתית בסוף אוגוסט מי יהיה המועמד הדמוקרטי.

לפי רשת הטלוויזיה "פוקס", צברה עד כה קלינטון 1,717 צירים (כולל צירי על), בעוד אובמה צבר 1,883 צירים. כדי לזכות במועמדות המפלגה הדמוקרטית צריך להגיע ל-2,025 צירים. מערב וירג'יניה שולחת רק 28 צירים לוועידה הדמוקרטית. קלינטון זכתה ב-20 מהם בעוד אובמה בשמונה בלבד. בעקבות ההפסד של קלינטון לאובמה בפריימריז בצפון קרולינה לפני כשבוע וניצחונה הדחוק בפריימריז באינידאינה, החלה זליגה של צירי על לעבר אובמה.

הסנאטור מאילנוי הצליח לצבור מאז 21 צירי על והגיע כבר ל-281, בעוד קלינטון צירפה רק שניים, שמצטברים ל-271 בסך הכל. צירי העל הם כ-800 בכירי המפלגה הדמוקרטית - סנאטורים, חברי קונגרס, מושלים וותיקי המפלגה - שאינם מחויבים לתוצאות הבחירות במדינות השונות ויכולים להצביע בעבור איזה מועמד דמוקרטי שיחפצו.

מדינה קטנה וענייה

מערב וירג'יניה, שבה ניצחה הלילה קלינטון היא מדינה קטנה וענייה. אוכלוסייתה מונה פחות משני מיליון בני אדם והיא מדורגת בין המדינות בעלות ההכנסה הממוצעת למשק בית מהנמוכות ביותר בארצות הברית.

מבחינת קלינטון, חבל שמערב וירג'יניה אינה בגודל מדינת טקסס או קליפורניה, מאחר שהיא מאכלסת קבוצות דמוגרפיות מגוונות שתמכו בה לאורך הדרך. האוכלוסייה מבוגרת מהממוצע, מעל ל-95% מהתושבים לבנים ואחוז בעלי ההשכלה הגבוהה בה הוא הנמוך ביותר בארצות הברית.

קלינטון, שקיבלה לכל אורך הדרך תמיכה גדולה בקרב הבוחרים המבוגרים, הלבנים וגברים ממעמד הפועלים בעלי השכלה תיכונית, מרגישה בבית במערב וירג'יניה, והלילה הוכח שלא בכדי. במטה הסנאטורית טוענים, כי ניצחונה המוחץ במדינה זו הוא עדות לחולשתו של אובמה בקרב הקבוצות הדמוגרפיות הללו - קבוצות שבלעדיהן תתקשה המפלגה הדמוקרטית לכבוש את הבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully