וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זימבבואה: המשטרה עצרה 60 פעילי אופוזיציה

הפעילים חשודים בהצתת בתים של חברי מפלגת השלטון. האופוזיציה דורשת שבסיבוב השני של הבחירות במדינה ישתתפו משקיפים בינלאומיים

משטרת זימבבואה עצרה במהלך סוף השבוע קרוב ל-60 פעילי אופוזיציה בחשד שהציתו בתים של חברי מפלגת השלטון במדינה. כך דווח ברשת הטלוויזיה הבריטית בי.בי.סי.

בתוך כך, מורגן צוונגיראי, מנהיג תנועת האופוזיציה "התנועה לשינוי דמוקרטי" (MDC), הודיע אתמול כי יחזור לזימבבואה בתוך יומיים כדי להתכונן לסיבוב השני בבחירות לנשיאות, בהן הוא מקווה להדיח את נשיא המדינה רוברט מוגאבה.

מנהיג האופוזיציה אמר במסיבת עיתונאים שקיים בדרום אפריקה, כי ישתתף בסיבוב השני רק בתנאי שתותר עבודתם של משקיפים בינלאומיים כדי להבטיח בחירות חופשיות והוגנות. צוונגיראי עזב את זימבבואה זמן קצר לאחר שהתוצאות הרשמיות מהבחירות שהתקיימו ב-29 במרס הוכיחו כי גבר על מוגאבה, אך לא זכה במספיק קולות כדי לאפשר לו לנצח כבר בסיבוב הראשון.

צוונגיראי ותומכיו סבלו בשבועות שלאחר הסיבוב הראשון מיחס נוקשה מצד הממשלה, שתקפה ועצרה רבים מהם. שר המשפטים פטריק צ'ינאמסה אמר בתגובה להודעת מנהיג האופוזיציה, שהוא חופשי לחזור לזימבבואה, אך לא שלל את האפשרות שייעצר עם הגעתו בגין פעילות בלתי-חוקית של תנועתו כנגד השלטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully