וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה טלנסקי: אינני חושש לפגיעה בחיי

העד המרכזי בחקירת ראש הממשלה אמר לערוץ 10: "אינני יודע מה אולמרט עשה עם הכסף, הנחתי שהוא נועד למסע הבחירות שלו"

משה טלנסקי העד המרכזי בחקירה שמתנהלת נגד ראש הממשלה בחשד לשוחד, התייחס בראיון לערוץ 10 להודעת פרקליט המדינה משה לדור, לפיה טלנסקי הביע חשש מכך שראש הממשלה יפגע בו בעקבות מתן העדות. טלנסקי אמר כי הדברים מגוחכים. גם לגבי התיאוריות שהועלו, לפיהן טלנסקי הוא חלק "מקונספירציה של הימין" שפועלת להפלת ראש הממשלה, אמר: "שמעתי סיפורים מצחיקים בחיי, זה המשעשע ביותר. זה בשום פנים ואופן לא נכון".

בנוגע לחשדות שמיוחסות לראש הממשלה אהוד אולמרט, שלפיהם קיבל מטלנסקי מאות אלפי דולרים ושלשלם לכיסו אמר טלנסקי כי "אינני יודע מה אולמרט עשה בכסף. לא העליתי על דעתי שהכסף שנתתי לו כדי לסייע בבחירות לראשות עיריית ירושלים הוא לא חוקי בדרך כלשהי". לפי החשד, טלנסקי, עד המפתח בחקירה המתנהלת נגד אולמרט, העביר לראש הממשלה מאות אלפי דולרים בעת שכיהן כשר התמ"ת, בין 2003 ל-2006, וכראש עיריית ירושלים, בין 1993-2003.

"אולמרט לא היה היחיד שבא לאמריקה לבקש כסף לקמפיין בחירות", אמר טלנסקי. "הוא היה הנסיך של הליכוד, אדם מכובד שעמד להיבחר לראשות עיריית ירושלים. לכן עזרתי לו, הנחתי שהכסף נועד למסע הבחירות שלו. עד כה לא שמעתי אחרת, ואני באמת כבר לא יודע. זה מבלבל מאוד. אני שואל את עצמי ואני באמת לא יודע".

"דירה אחת בלבד בבעלותי"

"אני קורא עיתונים כמו כולם", הצהיר, "אבל אין לי מידע ממקור ראשון על מה שמדברים עליו. אני משתף פעולה עם המשטרה ומספר להם את כל האמת. אין לי שום דבר לחפות עליו או להסתיר". טלנסקי הכחיש נחרצות שהכספים הועברו על ידיו בשל אינטרסים עסקיים. "מעולם לא עלה על דעתי לעשות עסקים בישראל. מעולם לא בניתי כאן דבר. יש לי דירה אחת בלבד בארץ", אמר. "רכשתי אותה למען בניית הארץ, וזה היה חילול השם אם היתה לי כוונה לעשות זאת. אני יכול לומר באופן חד משמעי ולהישבע שזה רחוק מהאמת".

"אם אתה לא מבין את מהות היהודים האמריקאים, אתה לא מבין את כל הסיפור פה. בני הדור שלי זוכרים את השואה ורואים את ישראל כמקום שיש בו שלמות, יושר ויושרה. ולכן כל הרעיונות וההאשמות הם בעיני כמו משהו שבא מן היוונים. הם נתנו לזה שם יפה: 'דאוס אקס מכינה'. יש פה משהו מיוחד. הייחוד הזה גרם לי לחשוב שמעולם לא היתה לי סיבה לעשות כאן עסקים. מעולם לא חשבתי לשלוח את משפחתי למקום כזה כדי לעשות כסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully