וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

”לדור משווה את רה”מ לבכירי העבריינים”

שר האוצר מתח ביקורת חריפה על פרקליט המדינה, בשל דרישתו לגבות עדות מוקדמת מטלנסקי. שולה זקן צפויה להיחקר היום בפעם החמישית

איריס דומאני

(צילום ועריכת וידאו: איריס דומאני)

שר האוצר רוני בר-און מתח היום (ראשון) ביקורת על התנהלות הפרקליטות בפרשת השחיתות בה מעורב לכאורה ראש הממשלה אהוד אולמרט. בראיון לגלי צה"ל טען בר-און, כי "לא מכובד אפילו לטעון כי מוריס טלנסקי חושש מהתנכלות מצד אולמרט לאחר מסירת עדותו". בהתייחסו לפרקליט המדינה משה לדור אמר, "נדהמתי כששמעתי שהוא מבקש לגבות עדות מוקדמת, כי הוא קרא שטלנסקי חושש שאולמרט יתנכל לו... מנסים להשוות את אולמרט לבכירי העבריינים. אנחנו מדברים בראש ממשלה ולא באיזה עבריין רחוב".

כזכור, בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את בקשת היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, לזמן את טלנסקי להליך של עדות מוקדמת בפרשה. השופטים דחו את בקשת המדינה לגבות את עדותו של טלנסקי בדלתיים סגורות, אולם טרם נקבע תאריך למתן העדות.

פרקליט המדינה משה לדור טען בהודעתו, כי טלנסקי "הביע חשש באוזניו של שוטר, לפיו אולמרט ישלח אדם לפגוע בו". פרקליט המדינה הוסיף, כי בהינתן העובדה שזו תחושתו הסובייקטיבית של העד, הרי שיש חשש שהדבר יניאו מלחזור למסור עדות".

עורכי הדין אלי זוהר ורועי בלכר, פרקליטיו של ראש הממשלה אהוד אולמרט, שוקלים לערער לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט המחוזי, לאפשר לגורמי אכיפת החוק לגבות עדות מוקדמת מטלנסקי. לטענתם, כל עוד לא הסתיימה החקירה וכל עוד לא הועברו לידם כל החומרים בתיק, הם לא יוכלו לנהל חקירה נגדית יעילה.

מקורב לטלנסקי, אמר שהוא יעיד בפני בית המשפט כי לא נתן שוחד לאולמרט.

בתוך כך צפויה להיחקר היום פעם נוספת שולה זקן, לשעבר ראש לשכתו של אולמרט. מספר עדים מרכזיים נוספים בפרשה בה יזומנו השבוע לחקירה נוספת במשטרה, ביניהם איש העסקים מוריס טלנסקי. ראש הממשלה לא צפוי להיחקר השבוע.

"טלנסקי מימן סוויטה לאולמרט"

בתוך כך, פרטים חדשים לגבי מערכת היחסים של איש העסקים מוריס טלנסקי עם ראש הממשלה צצים כעת ממסמכים של בית המשפט בניו יורק. כך מדווח ה"ניו יורק טיימס". בין המסמכים, כאלו שהוגשו לבית המשפט העליון במחוז נסאו הקשורים למחלוקת עסקית בין טלנסקי לחברת מיני-בר בה השקיע ב-2005.

לפי מסמכים אלו, החברה, בהוראת טלנסקי, שילמה את חשבון בית המלון בסך 4,717 דולרים של "חבר בכיר בקבינט הישראלי שלא היה לו כל קשר לחברה" ששהה במלון "ריץ-קרלטון" בוושינגטון.

עורך דינה של החברה וויליאם ג'יי דיוויס אמר כי האורח, ששהה לילה אחד בבית המלון ב-2005, היה אולמרט. לדבריו, הוא אינו יודע אם אולמרט ידע מי שילם, בסופו של דבר, את החשבון שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully