וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיאנמר: משאל עם על חוקה בצל הציקלון

על רקע מותם של עשרות אלפי בני אדם בסופת הציקלון, החונטה הצבאית ערכה משאל עם שמחזק את שליטתם במדינה

החונטה הצבאית השולטת במיאנמר ערכה היום (שבת) משאל עם על טיוטה לחוקה חדשה במדינה. הקהילה הבינלאומית ובראשה מזכ"ל האו"ם באן קי מון מתחו ביקורת חריפה על ראשי השלטון במדינה על כך שבחרו לערוך את משאל העם ימים ספורים לאחר סופת הציקלון "נרגיס" שגרמה למותם של עשרות אלפי בני אדם במדינה. בתגובה לביקורת הבינלאומית, החליטו השלטונות ביאנגון לדחות בשבועיים את משאל העם באזורים שנפגעו בסופה, אולם דחו את הקריאות לדחות משאל העם בכל המדינה.

השלטונות במיאנמר ניסחו את טיוטת החוקה החדשה כחלק מ"מפת הדרכים לדמוקרטיה" עליה הם התחייבו בפני הקהילה הבינלאומית. עם זאת, פרשנים מעריכים כי ניסוחה של החדש של החוקה נועד לחזק את החונטה הצבאית השולטת במדינה. בין היתר החוקה החדשה מבטיחה רוב בפרלמנט לנציגי החונטה הצבאית השולטת. כמו כן, החוקה החדשה מונעת ממועמדת האופוזיציה, אונג סו צ'י, להתמודד בבחירות במדינה בתואנה כי היא הייתה נשואה לאזרח זר.

האופוזיציה במדינה הפנתנה אצבע מאשימה לעבר החונטה הצבאית וטענה כי היא מקדמת את החוקה החדשה, כשבמקביל היא מזניחה את קורבנות הסופה. בתוך כך, שלטונות מיאנמר ממשיכים בסירובם לאפשר למתנדבים ממדינות זרות להיכנס למדינה כדי לתמוך בנפגעים מהסופה, שמספר קורבנותיה עומד על פי אומדנים רשמיים על 20 אלף בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully