וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלנסקי לפרקליטות: חושש שאולמרט יפגע בי

בית המשפט קיבל את בקשת היועץ המשפטי לזמן את איש העסקים משה טלנסקי למתן עדות מוקדמת, שתינתן בדלתיים פתוחות

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את בקשת היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, לזמן את איל ההון המיליונר ואיש העסקים היהודי-אמריקאי משה טלנסקי להליך של עדות מוקדמת בפרשה בה חשוד ראש הממשלה אהוד אולמרט. השופטים דחו את בקשת המדינה לגבות את עדותו של טלנסקי בדלתיים סגורות, אולם טרם נקבע תאריך למתן העדות.

פרקליט המדינה משה לדור טען בהודעתו, כי טלנסקי "הביע חשש באוזניו של שוטר, לפיו אולמרט ישלח אדם לפגוע בו". פרקליט המדינה הוסיף, כי בהינתן העובדה שזו תחושתו הסובייקטיבית של העד, הרי שיש חשש שהדבר יניאו מלחזור למסור עדות".

לדור ציין עוד כי "קיים חשש שחלוף הזמן יקהה את נכונות העד להגיע מרצונו החופשי למתן עדות, במיוחד בשל העובדה שמדובר בעדות נגד מי שלאורך שנים הייתה לו עמו היכרות חיובית. פרקליט המדינה ציין, כי אין ללמוד מיחסם של עדים שהיו קורבנות למעשה פלילי. עוד אמר, כי הוא ער לאפשרות של גביית עדות בארה"ב באמצעות כינוס וידיאו או חיקור דין, אך אם העד לא ישתף פעולה, המהלך הזה יסוכל.

פרקליטו של אולמרט עו"ד אלי זהר, טען בדיון בבית המשפט, כי גביית העדות המוקדמת מעצימה את הפגיעה בחשוד ובהגנתו. במקרה זה, מועלה החשוד לדרגת "מעין נאשם" וזאת עוד בטרם הוחלט על הגשת כתב אישום וכאשר קיימת אפשרות שבסופו של יום כלל לא יוגש כתב אישום. בעניין הפגיעה האפשרית באולמרט ובזקן, הבהיר פרקליט המדינה כי "אני מדגיש שמדובר בחשדות ולא ביותר מכך, שעדיין אינם מגובשים בעיננו לחלוטין. אנחנו כולנו נמצאים בשלב מוקדם מדי לכך".

צפוי לחשוף את התפקיד שמילא בפרשה

טלנסקי נמצא במרכז פרשת השחיתות שעלולה להביא להדחתו של ראש הממשלה אהוד אולמרט. טלנסקי, שלפי ה"ניו יורק פוסט" כונה ביומנים שניהלה ראש לשכת אולמרט לשעבר שולה זקן בשם "הכובס" (רמז להלבנת כספים), העביר על פי החשד, סכומי כסף גדולים במזומן לאולמרט כשכיהן כראש עיריית ירושלים בשנות ה-90 ובעת שהתמודד בפריימריז לליכוד ב-1999 וב-2003.

טלנסקי, בן ה-75, שהגיע לארץ לרגל חג הפסח, נחקר מיד עם הגעתו במשטרה והוא משתף פעולה עם החוקרים. לפי ההערכות, הוא צפוי לחשוף באופן מלא את התפקיד שמילא בפרשה.

טלנסקי הוא פילנתרופ ידוע בעל היסטוריה ארוכת שנים של תרומות לפוליטיקאים אמריקאים, לרוב מהמפלגה הדמוקרטית, משנות ה-80 ואילך. בין השאר תרם טלנסקי כספים לנשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש, סגנו דיק צ'ייני, ביל קלינטון, רודי ג'וליאני ואדוארד קנדי. מרבית התרומות נעשו באמצעות גופים שונים, בהם אגודת הידידים של בית-החולים "שערי-צדק" בירושלים, שטלנסקי שימש כיושב הראש שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully