וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: ישבן שמן זה לא דבר רע

חוקרים גילו כי שומן תת-עורי עשוי להוריד הסיכון ללקות בסוכרת מסוג 2. ניסויים בעכברים הראו ירידה במשקל עקב השתלת שומן

שומן שנמצא תחת העור – ובמיוחד בישבן – עשוי להוריד את הסיכון ללקות בסוכרת מסוג 2. כך מעריך מחקר חדש שנערך בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד. לפי המחקר שמסקנותיו הוצגו ברשת BBC, יש הבדל בין שומן תת-עורי לבין שומן פנימי שנאסף סביב איברים פנימיים ועלול לגרום לבעיות בריאות.

שומן תת-עורי עשוי לייצר הורמון הידוע כאדיפוקינס שמגביר את חילוף החומרים בגוף. החוקרים ערכו ניסויים בעכברים והשתילו שומן מחלק אחד בגוף החיה, בחלק אחר. כאשר שומן תת-עורי הושתל באזור הבטן נרשמה ירידה במשקל הגוף, מסת השומן ורמות הסוכר בדם. בעקבות ההשתלה, החיות גם הגיבו יותר להורמון אינסולין, ששולט בדרך בה הגוף משתמש בסוכר. אי-תגובה לאינסולין הוא לעתים קרובות שלב ראשון בהתפתחות סוכרת מסוג 2. להשתלת שומן פנימי לא היתה כל השפעה.

"הדבר המפתיע היה שמיקום השומן לא שינה דבר, אלא רק סוגו", אמר ראש צוות המחקר הפרופסור רונלד קאן. "עוד יותר מפתיע היה ששומן תת-עורי מניב תוצאה חיובית". לדברי החוקרים, על אף התוצאות, אנשים עדיין צריכים לשמור על דיאטה מאוזנת ואורח חיים בריא ופעיל מכיוון שיש לו השפעה עצומה לא רק על רמות השומן התת-עורי, אלא גם על רמות השומן הפנימי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully