וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגות ברחבי הארץ: ישראל מציינת 60

חגיגות יום העצמאות: את החורשות, אתרי הטבע והבסיסים הצבאיים מציפים רבבות בני אדם. בת"א התקיים מטס ראווה בחוף הים. אולמרט: "בישראל יש דור של לוחמים נועזים"

המוני ישראל חוגגו היום (חמישי) את יום העצמאות ה-60 של מדינת ישראל. את החורשות ואתרי הטבע הציפו רבבות בני אדם כדי לחגוג ולקיים את המנהג הלאומי: המנגל. המוני אדם גדשו גם כמה מן הבסיסים הצבאיים שפותחים את שעריהם לציבור.

מפגן הראווה המרכזי של צה"ל לכבוד יום העצמאות ה-60 התקיים בחוף ירושלים בתל אביב. במטס השתתפו 30 מטוסי קרב, 20 מסוקים ומטוסי תובלה. כמו כן, התקיים משט של חיל הים ומפגני חילוץ. המשט המשיך אחר כך לאשדוד ואשקלון. אחר הצהריים התקיים מפגן אירובטי מעל שדרות. מפגני צניחה התקיימו באיצטדיון בדימונה ובאיצטדיון קרית אליעזר בחיפה.

המפגן כלל צניחת מאות צנחנים מרחבי העולם, שיצרו באוויר את המספר 60, ונחתו מול חופי העיר. בין הצונחים הרבים יככבו גם קצינים בכירים, בהם מפקד בה"ד 1 אל"מ אהרון חליווה וקצין חי"ר וצנחנים ראשי תא"ל יוסי בכר. צניחות דומות התקיימו גם בחיפה ובאשקלון. מאות צנחנים נוספים יצנחו במוקדי המנגלים ובגנים הציבוריים באופקים, ירושלים, נהריה, מעלות ובית שאן.

"במשך 60 שנה לא למדנו לשמוח"

בקבלת הפנים המסורתית למפקדי צה"ל לדורותיו במשכן הנשיא בירושלים, אמר הנשיא שמעון פרס כי "ישראל ניצבת בפני בעיות קשות ואולם היא חזקה ממה שכולם חושבים וממה שאנחנו חושבים. מה שקוראים בעיתונים ובספרים אינו חושף את העוצמה החבויה בצה"ל, בעיקר באנשיו וגם בכלים".

לדברי ראש הממשלה שנאם בטקס, "בישראל יש דור של לוחמים אמיצים ונועזים הממשיכים להבטיח את קיומה ועתידה של המדינה. במשך 60 שנה לא למדנו לשמוח, לטפוח על השכם ולומר 'ברוך השם שהגענו לזמן הזה'".

האירועים הרשמיים נפתחו אתמול בטקס המרכזי בהר הרצל, בהשתתפות נשיא המדינה, הרמטכ"ל, שרי הממשלה והמשפחות השכולות.יושבת ראש הכנסת דליה איציק נאמה בטקס ואמרה כי "מדינת ישראל היא פלא לפי כל קנה מידה היסטורי". לדבריה, "נס זה לא קרה לנו, במו ידינו בנינו את המפעל המפואר הזה. אנחנו כולנו רשאים לטפוח על שכמם של הראשונים שהקימו את המדינה וכן על שכמנו. מהכבשנים באירופה בנינו בית לעם היהודי מקלט לנרדפים, כל יהודי ברחבי העולם יודע שיש לו כתובת לפנות אליה".

בנאום פנתה איציק למדינות ערב השכנות ולרשות הפלסטינית, ואמרה כי "מדינת ישראל מעונינת בשלום למען ילדנו ואנו רוצים גם בשלום ילדיכם, אך כל עוד ילדים ישראלים בשדרות כמו אושר טוויטו נפגעים, אין לכך סיכוי. היזהרו לכם מכיוון שילדנו שרוצים בשלום ידעו גם כיצד להגן על עצמם ולהלחם".

ראש הממשלה אהוד אולמרט פנה לציבור בנאום מוקלט ששודר בטקס. "60 שנים לאדם מסמלים את מחצית חייו, אולם עבור מדינה זוהי רק ראשית ההתחלה", אמר. "הנוער שגדל כיום נושא כעת את פניו לחיים שיש בהם עצמאות וריבונות, אך גם ביטחון ושלום ותקווה. כל זאת יהיה תלוי בנחישותכם להיאבק, ובעיקר ביכולת להיות אופטימיים ולקוות שנוכל לבסס את קיומנו כאן על בסיס של שלום, שקט וביטחון."

בשעה 22:30 החלו ברחבי הארץ מופעי ענק המשלבים אור, מוסיקה, קרני לייזר ואפקטים מיוחדים. המופעים התקיימו במקביל בשמונה הערים הגדולות בארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully